Trasig dragkedja

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare dragonlady
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 713
D

dragonlady

Dragkedjan på mina nya ridstövlar (Mountin rider) har gått i sär längst ner så den går inte att dra hela vägen ner och det är ett hål på ca 3 cm där.

Har försökt att få i hop den men då den är väldigt hård har jag inte lyckats har någon nått tips om hur man kan laga den?

Sv: Trasig dragkedja

Det var en häst som klev på stöveln så jag tror inte det går att få butiken att laga dom.

De behöver inte veta HUR dragkedjan gått sönder, men stallkläder/skor ska bannemig hålla för såna saker i vilket fall som.

Annars tycker jag du ska lämna in dom till en skomakare, dom brukar kunna fixa nya dragkedjor.
Dvs om du inte kan få ut nya på garantin

Fråga först i affären där du köpte stövlarna. Om de inte går med på att laga/betala för lagningen av dragkedjan så kan du höra efter hos en skomakare. Jag har bytt dragkedja i en av mina ridstövlar hos skomakaren det gick på 200kr.

Tack för svaren, jag ska göra ett försök med butiken och hoppas på det bästa annars får jag nog lämna dom till en skomakare. Synd att det inte går att få i hop den själv då det är en så liten bit som separerat och hakarna är ju hela.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
723
Senast: Badger
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
657
Senast: cowgirl81
·
Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
1 152
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 309
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår