Trasig mobiltelefon - fått kostnadsförslag, hur göra?

Rumpnissen

Trådstartare
Min samsung har gått sönder och nu har jag fått kostnadsförslag och vet inte riktigt hur jag ska göra.
Det som var fel var att telefonen stängde av sig utan förvarning och då "hakade upp sig" så den försökte starta om hela tiden, till batteriet tog slut. Batteritiden var också väldigt kort. För flera månader sedan sprack skärmen men jag har inte märkt att det "påverkat" telefonen.

Nu fick jag först ett kostnadsförslag - 280 kr då batteriet behöver bytas då det var "svullet".
En kvart senare kom ett nytt kostnadsförslag - 1600 kr då skärmen också behöver bytas.

Jag blir ju tveksam till om den spruckna skärmen verkligen behöver bytas, om det påverkar telefonen. Jag är ganska klumpig av mig och risken är stor att jag snart tappar den igen också spricker skärmen på nytt. Jag hade egentligen velat att de bara byter batteriet, då jag själv anade att det var det som var fel. Jag hade ju inte lust att byta skärmen "bara för att", det är så stor skillnad i pengar.

Är det någon som är bra på sånt här? Jag har mejlat telecare och frågar men är tveksam till om de kommer ge mig ett objektivt svar.
 
Köp en ny mobil. Brukar va bäst i längden. För runt 2000 kr får du ju en ny mobil utan abbonemang. Finns ju även "active" modeller som påstås vara mer hållbara i den prisklassen. Har en Xperia som varit inlämnad 3 ggr nu. Fortfarande samma fel på den som den varit inlämnad för samtliga gånger. Men den ska bytas ut mot en Nokia nu (så fort jag får det nya SIM-kortet), då jag ledsnat på att Android alltid krånglar. Så nu blir det till att prova Windows ist.
 
@MissFideli @Gimlan @Melina

Telecare säger att skärmen behöver bytas för risken att den går ännu mer sönder när de plockar isär mobiltelefonen är överhängande, och då måste den bytas. De måste plocka isär mobilen för att kunna se om det är något mer fel på telefonen. De tror inte att den spruckna skärmen har något med den "övriga" skadan på telefonen att göra.

Men, nu har jag nog bestämt mig för att inte laga den och prova att byta batteriet själv. Fungerar inte det så köper jag en ny.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver lite tips och råd angående mitt problem, jag vet inte vad jag ska göra längre.. Fegade lite och valde att ha ett anonymt...
Svar
12
· Visningar
2 411
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp