Trastproblem

MCP

Trådstartare
Varje sommar har vi problem med att trastar flyger i våra fönster.
Förutom att det är störande, så är det inte så kul att behöva städa bort döda fåglar nu som då. En gång fick vi t.o.m. byta fönsterruta då den gick sönder.

Finns det något man kan göra för att slippa detta otyg?

Det är ingen skillnad på vilket vädersträck, och de flyger även in i fönster var vi har persienner/gardin före.
 
Varje sommar har vi problem med att trastar flyger i våra fönster.
Förutom att det är störande, så är det inte så kul att behöva städa bort döda fåglar nu som då. En gång fick vi t.o.m. byta fönsterruta då den gick sönder.

Finns det något man kan göra för att slippa detta otyg?

Det är ingen skillnad på vilket vädersträck, och de flyger även in i fönster var vi har persienner/gardin före.
Fågelsiluetter? Så de luras tro det finns rovfågel där.
 
@tanten
Ja, det borde man kanske prova.

@animalasia
Jag tror inte att det bara är ungfåglar, för det börjar när trastarna anländer, och håller på tills de flyttar.

Är det någon som har någon förklaring till varför de flyger i fönster, och varför det är till 99,95% trastar som gör det? :confused:
 
Så märkligt! Vad är för typ av fönster ni har?

Konstigt att de flyger in dem när persiennen är nere...
 
Så märkligt! Vad är för typ av fönster ni har?

Konstigt att de flyger in dem när persiennen är nere...

Vanliga :D nä men, ganska stora 70-talsfönster, inget spröjs eller sånt.
De lyckas även ibland flyga in i vardagsrumsfönstrena, och där har vi ner persiennerna (om än inte "stängda"), och det är en veranda utanför, så det är dessutom "saker i vägen" där, men ändå...:cautious:
 

Liknande trådar

Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
803
Senast: Lyan
·
  • Artikel
Dagbok Det här med sommar är fan inget kul. Varför är det så upphaussat? Det är ju hemskt. Idag har jag suttit inne i stort sett hela dagen...
2
Svar
24
· Visningar
2 066
Senast: Lingon
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 122
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
851
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp