Tre stadier i livet - ett farväl (långt)

Sv: Tre stadier i livet - ett farväl (långt)

Det gör alltid ont, men ni har så mycket fina minnen som kan hålla sig för en livstid.
Vissa hundars tassar hör man för många många år frammöver.
:cry:
 
Sv: Tre stadier i livet - ett farväl (långt)

Så var det för mig också en tid efter att jag tog bort Billie. Jag kunde höra hennes tassar bakom mig när jag var ute på promenad med min andra hund Loka. Det kändes väldigt trösterikt på något sätt och bekräftade att Billie inte är borta helt och hållet, hon finns med hos mig i en liten bit av mitt hjärta.

Och ja, du har rätt. När sorgen börjar lägga sig är det de fina minnena som dominerar. :) Hur jobbig avlivningen än var så var det värt all den tid man fick fram till den. Hur lång eller kort den än var.

Precis så känner jag. Det känns inte som om jag ser honom av bara vana, utan att han verkligen är med oss fortfarande.

Vallhund, tack för ditt svar. Casper kommer nog att gå med oss ett bra tag till. Jag hoppas det iaf, för precis som Skogis skrev så är det på något vis en tröst.
 
Sv: Tre stadier i livet - ett farväl (långt)

Jättefin berättelse om dig och din hund,man blir tårögd när man läser!
 
Sv: Tre stadier i livet - ett farväl (långt)

Jag har inte riktigt orkat svara tror jag.. För mig var Casper verkligen en kompis det vet du :love: inte alls en hundkompis utan en Casperkompis. Det är jättesvårt att acceptera att han är borta och jag kan inte annat än att säga att jag tänker på dig gumman :love: jag finns här om du vill prata, Casper kommer ju alltid finnas i våra minnen. Och med så många minnen som han givit oss så kommer vi garanterat aldrig glömma honom :love:

Jag har en miljon bilder på Casper det vet du, här kommer några favoriter (fast det var jättesvårt att välja)





Vi saknar dig Casper :love: :love: :love:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 084
Senast: Calmiche
·
Övr. Barn Hur mycket jag än söker runt hittar jag ingen med samma problem som jag. Jag vet inte vad jag ska göra, mina barns far som jag är...
Svar
13
· Visningar
2 573
Senast: Och_Aye
·
Relationer I morgon börjar jag jobba efter semestern igen och jag kan inte lämna min mamma ensam en hel dag, eller knappt ens ett par timmar. Jag...
26 27 28
Svar
544
· Visningar
86 670
Senast: Snurrfian
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 615

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp