triangelmärkt häst

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Milli90
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 827
M

Milli90

får man tävla med en sådan häst på klubbtävlingar eller är det bara skogen och träning som gäller?

Sv: triangelmärkt häst

tror att man får tävla på klubbtävlingar, du kan ju alltid fråga den klubben som hade tävlingen :D :idea:

Försäkringsbolaget gillar inte att man tävlar ens på klubbtävlingar, men förbundet har inget förbud för triangelmärkta hästar att delta på klubbtävlingar utan det är upp till klubbarna att avgöra om man får starta eller inte... visst finns det typ en miljon trådar om detta ämne?

Försäkringsbolaget gillar inte att man tävlar ens på klubbtävlingar, men förbundet har inget förbud för triangelmärkta hästar att delta på klubbtävlingar utan det är upp till klubbarna att avgöra om man får starta eller inte... visst finns det typ en miljon trådar om detta ämne?

Jodå, de finns ett par trådar om de :P

Jag har hört nånstans att 1 1/2 år efter att hästen blivit triangelmärkt kan man ta hästen till klinik och om hästen är helt bra upphäva triangelmärket...vet inte om det är sant, har bara hört talas om det...

och hur skulle det gå till :p ? skulle man betala tillbaka de försäkringspengar man fick ut från början ? :smirk:

TR tillåter det på klubbtävling, det är upp till arrangerande klubb att bestämma. Däremot tillåter inte FÖRSÄKRINGSBOLAGET det.

En T-märkning kan aldrig hävas.

Så det är skogen och träning som gäller. Var programridning/pay and jump hamnar är en slamkrypare.

Egentligen ska en t-märkt häst bara vara promenad eller sällskapshäst, den ska således inte tränas för tränare eller tränas öht, eftersom en veterinär någon gång dömt att hästen inte håller för hårdare träning och tävling (därför får de inte gå på ridskola).

Men visst du får starta på klubbtävling med en t-märkt häst enligt TR iaf.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
734
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej alla, hur tänker ni som är i min ålder när det gäller detta? Köpa en äldre häst som kanske får ålderskrämpor, ett föl som du kanske... 2
Svar
20
· Visningar
1 882
Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
971
Senast: fio
·
Ekonomi & Juridik En ridskola tänker börja använda en triangelmärkt häst i verksamheten. Detta mot att hästägaren får gratis uppställning. Vad jag vet är... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 333
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka