Trombos i hov?

Albatross

Trådstartare
Detta är säkert en mycket dum fråga, men kan en häst ha en trombos i en av sina hovar? Som i sin tur orsakar periodvis hälta?

Sv: Trombos i hov?

trombos betyder ju blodpropp på latin har jag för mig..(om jag lärde mig nått på omvårdnadsprogrammet)
man jag vet inte om man kan har det i en hov...
har du fått den diagnosen av en veterinär eller är det något du bara har hört..??om det kommer från en veterinär så kan det nog vara rätt...annars så kanske du menar hovböld??.. :confused:

Liknande trådar

Hästvård Förra sommaren rasade ena hoven på unghästen och sedan dess har han lätt fått inpackningar i bärranden. Nu är allt bra förutom ett hål...
Svar
0
· Visningar
254
Senast: jemeni
·
Hästvård Jag skulle vilje gå en kurs om hovvård. Inte för att jag vill ersätta min hovslagare eller för att jag vill bli hovslagare själv, utan...
Svar
6
· Visningar
661
Senast: BoYo
·
Hästvård Min häst har en - enligt MR relativt lindrig - skada på ett ligament mellan hoven och kotan (sneda kollaterala sesamoidligamentet). Har...
Svar
14
· Visningar
1 124
Senast: Hellas
·
Hästvård Hästen står med stort bandage som kombinerats med en gipsskena på framsidan benet. Gipsskenan går in under hovens tådel och följer benet... 2
Svar
25
· Visningar
1 630
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Dejtingtråden del 38
  • Kriget i Ukraina, 2023 -

Hund, Katt, Andra Djur