Trotjänaravlivning

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare TotallyLost
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 709
T

TotallyLost

Ja vad menar man med trotjänaravlivning? Kan man göra det på vilken häst som helst?

Sv: Trotjänaravlivning

Det är väl när man avlivar sin häst pga ålder eller sjukdom och inte låter den ingå i livsmedels kedjan. Tror jag:angel:
En slaktbil kan komma hem till gården och avlivar med bultpistol och tömmer sen hästen på blod och tar med sig kroppen för kremering

Sv: Trotjänaravlivning

Den ursprungliga betydelsen av trotjänaravlivning var när man tillämpade sanitetsslakt(till livsmedel) på en häst som egentligen var tillräckligt frisk för att föras in till slakteriet levande. Betydelsen har numera ändrats ffa sen sanitetsslakten avskaffades vid årsskiftet.
PL

Liknande trådar

Hästvård Ska börja ge min häst Gastrogard i morgon för magsår. Veterinären som skrev ut medicinen sa att jag kan ge det när som helst under...
Svar
1
· Visningar
287
Hästvård (Tråden ligger kanske fel, hittade inget passande.) Jag vill ha era tips eller mirakelmedel för att få bort ler-dreadlocks i framför...
Svar
5
· Visningar
541
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Jag skulle vilje gå en kurs om hovvård. Inte för att jag vill ersätta min hovslagare eller för att jag vill bli hovslagare själv, utan...
Svar
6
· Visningar
661
Senast: BoYo
·
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
600
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka