True crime tips

Kan även rekommendera The Times Square Killer, riktigt intressant satt som klistrad när jag såg den.

The John Wayne Gacy Tapes och Evil Genius är andra jag sett också.

Lite sugen att se The Yorkshire Ripper.
 
Dingo heter det ju nu när du skriver det! Min hjärna tänkte "eeeh hunddjur, det får bli varg" :D

Jag var heltidssjukskriven i 11 månader fram till maj, så jag tror att jag har sett nästan alla true crime-dokumentärer (och en hel del andra) som finns tillgängliga på svenska streamingsidor idag :o Hoppas få tips på nya grejer här i tråden, snart semester ju! ;)
Kunde ha varit varg :D Blev glad när det var dingo, är fascinerad av dem får jag erkänna!

Hoppas det kommer några tips till dig! Det är så jag tillbringat min semester :D
 
Rekommenderar Bear Brook från New Hampshire public radio.
Har hittills funnits på alla podappar jag haft. Väldigt intressant.
Fyra tunnor med kroppar i hittas och man får följa utredningen till ett uppklarande.
På engelska med välberättad.
 
Jag är helt uppe i True Crime olika youtube bloggare eller vad man nu kallar dem, vissa är korta storys andra längre

Mr Ballen
Kendall Rae
Coffeehouse crimes
Bailey Sarian

Har även kollat på Air crash investigations, locked/banged up abroad och Real Stories
Mr Ballen :love:
Vet inte hur många gånger jag lyssnat igen three places you shouldn't go...
 
Rekommenderar Bear Brook från New Hampshire public radio.
Har hittills funnits på alla podappar jag haft. Väldigt intressant.
Fyra tunnor med kroppar i hittas och man får följa utredningen till ett uppklarande.
På engelska med välberättad.
Tack! Lyssnar vanligtvis inte på podar så har ingen podapp specifikt, vet inte vad det är?
 
Nu verkar inte du @Enya ha tillgång till Discovery+, men alla kanske inte ligger bakom betalvägg. Jag klistrar in min lista från störiga saker-tråden här i alla fall, ifall någon annan har Discovery+.

- Cold Blooded Alaska. Var ett tag sen jag såg den men jag minns att jag gillade denna serien pga att alla mord var uppklarade. Jag blir ofta nyfiken och vill liksom veta slutet. Det finns bara en säsong men den släpptes hösten 2021 så det är inte helt omöjligt att det kommer en till framåt hösten.
- Disappeared. Jag har nyligen sett klart säsong 8, alla avsnitt handlar inte om mord men majoriteten är mord. Om jag inte minns fel så är det typ tre avsnitt hittills där personen återfunnits vid liv.
- Evil twins. Det är ett tag sen jag såg denna också, men minns att jag önskade att det fanns fler säsonger (även om jag så klart inte önskar att fler personer begår brott, ja, ni förstår :)).
- Murder comes to town. Har bara sett två avsnitt hittills så jag vet inte riktigt vad jag tycker än. Men har i alla fall inte dissat den än.
- The murder tapes. Jag har bara sett en handfull avsnitt. Vet inte om jag kommer fortsätta titta mest pga att programmets upplägg inte kändes som att det passade mig (om det makes sense? 😅).
- The Cleveland kidnappings (inte mord!). En dokumentär som handlar om, ja, The Cleveland kidnappings. Det finns flera böcker om fallet också, tex Finding Me av Michelle Knight (Svenska: 11 år i fångenskap) och Hope av Jina DeGesus och Amanda Berry (både Finding Me och Hope är självbiografier).
- The perfect murder. Jag har sett två-tre avsnitt men kände inte att programmet passade mig. Men det betyder ju inte att ingen annan kan gilla det.

Sen har jag en lista med program/serier som jag planerar att titta på men inte sett än. Så jag kan (obviously) inte säga något om hur de är… men i alla fall:
- People Magazine Investigates.
- Murder in the Heartland.
- The missing.
- Evil lives here.
- True conviction.
- Murder comes home.
- Murder by numbers.
- The missing.
 
En podapp laddar ner RSS-flöden så att man kan lyssna på poddar genom den. Jag använder Google podcast, den är gratis och funkar bra för mig :)
Aha! Tack! Jag får se om jag kan ladda ner den på surfplattan, det är där jag har ljudboksappen och så, så får vi se om jag får rätt på det :)
 
Nu verkar inte du @Enya ha tillgång till Discovery+, men alla kanske inte ligger bakom betalvägg. Jag klistrar in min lista från störiga saker-tråden här i alla fall, ifall någon annan har Discovery+.

- Cold Blooded Alaska. Var ett tag sen jag såg den men jag minns att jag gillade denna serien pga att alla mord var uppklarade. Jag blir ofta nyfiken och vill liksom veta slutet. Det finns bara en säsong men den släpptes hösten 2021 så det är inte helt omöjligt att det kommer en till framåt hösten.
- Disappeared. Jag har nyligen sett klart säsong 8, alla avsnitt handlar inte om mord men majoriteten är mord. Om jag inte minns fel så är det typ tre avsnitt hittills där personen återfunnits vid liv.
- Evil twins. Det är ett tag sen jag såg denna också, men minns att jag önskade att det fanns fler säsonger (även om jag så klart inte önskar att fler personer begår brott, ja, ni förstår :)).
- Murder comes to town. Har bara sett två avsnitt hittills så jag vet inte riktigt vad jag tycker än. Men har i alla fall inte dissat den än.
- The murder tapes. Jag har bara sett en handfull avsnitt. Vet inte om jag kommer fortsätta titta mest pga att programmets upplägg inte kändes som att det passade mig (om det makes sense? 😅).
- The Cleveland kidnappings (inte mord!). En dokumentär som handlar om, ja, The Cleveland kidnappings. Det finns flera böcker om fallet också, tex Finding Me av Michelle Knight (Svenska: 11 år i fångenskap) och Hope av Jina DeGesus och Amanda Berry (både Finding Me och Hope är självbiografier).
- The perfect murder. Jag har sett två-tre avsnitt men kände inte att programmet passade mig. Men det betyder ju inte att ingen annan kan gilla det.

Sen har jag en lista med program/serier som jag planerar att titta på men inte sett än. Så jag kan (obviously) inte säga något om hur de är… men i alla fall:
- People Magazine Investigates.
- Murder in the Heartland.
- The missing.
- Evil lives here.
- True conviction.
- Murder comes home.
- Murder by numbers.
- The missing.
Tack!
Nej Discovery har jag inte. Du har inte tips på någon av de jag har? :D Du verkar ju vara helt inne på det här :D
 
Tack!
Nej Discovery har jag inte. Du har inte tips på någon av de jag har? :D Du verkar ju vara helt inne på det här :D

Hur kan man inte ha Discovery+ om man gillar TrueCrime 😅
Jag tittar nästan uteslutande på TrueCrime och mest på Discovery+ samt att Tv4Play (gratis med reklam) har en hel del bra.
 
Hur kan man inte ha Discovery+ om man gillar TrueCrime 😅
Jag tittar nästan uteslutande på TrueCrime och mest på Discovery+ samt att Tv4Play (gratis med reklam) har en hel del bra.
För att jag har barn som gärna har de andra också och jag själv också och började med de andra för många år sedan :)

HBO för att där är det enda stället med The Walking Dead och Fear The Walking Dead, enda stället alltså :( Två av barnen har profiler där.
Amazon Prime för att där går The Grand Tour" (Top Gear gubbarnas egna program) och "Our Man in..." med James May, som James May fantast vill man inte missa hans program :D
Viaplay skaffade jag för att se Chicago Med och Chicago Fire.
Netflix har jag haft i år och dar och barnen har profiler där.

Det är mycket att betala för redan ;)
 
För att jag har barn som gärna har de andra också och jag själv också och började med de andra för många år sedan :)

HBO för att där är det enda stället med The Walking Dead och Fear The Walking Dead, enda stället alltså :( Två av barnen har profiler där.
Amazon Prime för att där går The Grand Tour" (Top Gear gubbarnas egna program) och "Our Man in..." med James May, som James May fantast vill man inte missa hans program :D
Viaplay skaffade jag för att se Chicago Med och Chicago Fire.
Netflix har jag haft i år och dar och barnen har profiler där.

Det är mycket att betala för redan ;)

Förstår det. Jag tog bort Viaplay under sommaren, mest Efterlyst jag tittar på där ändå. Så jag kör lite säsongsbetonat för att hålla nere pengen.
Men jag är som sagt helsåld på TrueCrime sen många år, så det var ett måste för mig.
 
Förstår det. Jag tog bort Viaplay under sommaren, mest Efterlyst jag tittar på där ändå. Så jag kör lite säsongsbetonat för att hålla nere pengen.
Men jag är som sagt helsåld på TrueCrime sen många år, så det var ett måste för mig.
Ja just Viaplay har jag inte haft så länge, hade en tid och tog bort det och skaffade det för en tid sedan igen, Amazon kostar bara 29 så den säger jag inte upp även om den inte används lika mycket som de andra, men har mina funderingar på att byta ut HBO mot något annat när Fear inte går längre, ska skaffa det på DVD :)
 
Tack!
Nej Discovery har jag inte. Du har inte tips på någon av de jag har? :D Du verkar ju vara helt inne på det här :D
Jag tittar typ bara på Discovery+ när det kommer till True Crime, men jag har några få program på min lista som inte är Discovery+. Har dock inte kommit dit ännu så kan inte säga något om programmen.

TV4 play:
- Balkong fallet.
- The missing children.
- Fallet Lindy Chamberlain.

SVT play:
- Fallet Carlos.
 
Jag tittar typ bara på Discovery+ när det kommer till True Crime, men jag har några få program på min lista som inte är Discovery+. Har dock inte kommit dit ännu så kan inte säga något om programmen.

TV4 play:
- Balkong fallet.
- The missing children.
- Fallet Lindy Chamberlain.

SVT play:
- Fallet Carlos.
Ska kika på dem :) Kikade på Fallet Lindy Chamberlain i går, den var bra, helt otroligt hur det kan bli!
 

Liknande trådar

Kultur Jag inser att det här kan vara ett ganska laddat ämne och lite av en kontroversiell åsikt från min sida, framförallt med tanke på...
2
Svar
35
· Visningar
2 638

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp