Tryckavlastande pad och barbackapad??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tess82
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 377
T

Tess82

Kan man rida med detta?Är det tekniskt möjligt? Jag har en gammal newforest som har svankig rygg och ingen sadel passar.Jag vill inte lägga ut pengar på en heller eftersom han är så pass gammal.Sen är han lite mager så någonting måste man ju sitta på som avlastar för ryggrad och revben...Tror ni detta fungerar?? :bump:

Sv: Tryckavlastande pad och barbackapad??

Jag skulle ha köpt ett renskinn eller fårskinn att sitta på och en ridgjord, billigt och skönt, inget tryck på ryggraden :idea:
Om du ändå vill ha just en barbackapad, skaffa en pad att ha under som skapar kanal, typ Grandeur eller liknande!

Sv: Tryckavlastande pad och barbackapad??

Min kompis brukar rida ut med en equalizer pad från torsion och över det ett schabrak med lite stoppning baktill och vid knäna (vet ej vad den heter, men kan kolla upp det om du vill) , vilket passar henne & hennes häst då hon kommer väldigt nära honom då. Sedan har jag sett någon slags barbackapad med stoppning och stigbyglar som ska vara rätt bra & tryckutjämnande (inte för dyr heller), ska se om jag hittar någon länk senare om du vill det också.

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 671
Senast: Ajda
·
Utrustning Hej! Förstår om detta kan vara en självklar fråga för många men vill veta vad ni tycker då jag känner mig något osäker här. Jag har då...
Svar
5
· Visningar
2 003
Senast: Yrja
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 847
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej, *Långt inlägg* Har placerat mig själv i en högst olycklig och oförnuftig position.. Har blivit hals över huvud förälskad i en... 2 3
Svar
45
· Visningar
4 961
Senast: Silvery
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka