Tubklänning som bara åker ner

Aslan

Trådstartare
Jag vill så förtvivlat gärna kunna ha tubklänningar då jag tycker dom är sjukt fina. Jag har dock ett problem, varenda klänning jag provar åker ner. Jag har inget som helst att hänga den på då jag är otroligt liten. Jag har noll boobs (st A i kupa, och fyller knappt ens det). Jag måste alltså ha axelband men det förstör ju lixom hela grejjen med tubklänningsmodellen. Jag har funderat på sånna silikonbh men jag vet inte. Hjälper dem till att hålla i klänningen? Jag använder ofta mycket vadderade bh för att jag inte ska se ut som en planka då jag är smal också.

Sååå, jag kan ju knappast vara den enda i världen med detta problemet. Hur gör ni andra som inte har några former? Har ni några tips?
 
Sv: Tubklänning som bara åker ner

Är det one-size tubklänningar? Annars kanske du kan ta en i storleken mindre så det blir lite tightare?
 
Sv: Tubklänning som bara åker ner

Nä, jag har redan typ minsta storleken, 32. Det finns inte så många butiker som har mindre :(
 
Sv: Tubklänning som bara åker ner

Jag har samma problem, obefintliga bröst som gör att klänningen inte hänger uppe på något. Det som har funkat bäst för mig är att antingen ha en axelbandslös BH av något slag (den jag har är en vanlig i tyg, typ som en tubtopp fast den sitter just bara över brösten) som "hakar upp" klänningen lite på kroppen (jag vet inte riktigt hur jag ska förklara), eller en riktigt snortajt klänning utan BH. Men det är inte alltid något av de alternativen funkar, jag börjar inse att tubklänningar inte riktigt passar på mig. :meh:
 
Sv: Tubklänning som bara åker ner

Jag är också liten och har helt enkelt accepterat att jag inte kan ha vissa modeller om de inte är väldigt små i storlekarna.
Men det skiljer sig ju också mellan olika modeller och märken. Brukar gå lättare att hitta passande i webshopar, typ asos.

Tycker överlag att klänningar i svenska butiker är väldigt stora i storlekarna alternativt gjorda för folk med större bröst.
 
Sv: Tubklänning som bara åker ner

Köp en balconett-BH (tror jag det heter), men silikon på insidan. Sitter som berget och sen bara att sy fast klänningen i BH:n :)
 
Sv: Tubklänning som bara åker ner

Köp en balconett-BH (tror jag det heter), men silikon på insidan. Sitter som berget och sen bara att sy fast klänningen i BH:n :)

Fast jag upplever att det typ är omöjligt att få den typen av BH att sitta åt ordentligt när man är väldigt liten?
Jag kan inte ha sådana BHar iallafall. Trots att de sitter så tajt att jag får ont så glider den ändå ner. Använder wonderbra när jag behöver vara axelbandslös, men där kan man ju inte sy fast något i ;)
 
Sv: Tubklänning som bara åker ner

Det finns klädtejp! Bara att fästa i sidorna och vid bysten!
Finns ju även BH:ar i silikon (även med kuddar) som du kan "klistra" på kroppen, bör ju sitta uppe!

Annars är det ganska svårt då sådana klänningar ofta är gjorda för kvinnor med former och det är endast en rejäl viktuppgång samt operation som kan skapa det om det inte finns naturligt.
 
Sv: Tubklänning som bara åker ner

Jag har samma problem! Förutom det faktum att jag har D-kupa och dom ändå glider ner. :crazy: Tycker det är hopplöst, Både axelbandslösa BH;ar och klänningar åker ner.

Men tipset om klädtejp ska jag testa. :)
 
Sv: Tubklänning som bara åker ner

Apropå wonderbra så har jag en sån här;

image1xl.jpg


Den enda axelbandslösa bh:n jag någonsin använt som inte åkt ner. Den gjorde dock snoront hela tiden, eftersom det där silikoniga verkligen sätter sig fast genom vakumet som uppstår, och jag har än i dag (åtta månader senare) ärr på sidorna efter den.
 
Sv: Tubklänning som bara åker ner

Jag har funderat på att beställa en sån men har inte vågat eftersom jag velat prova först. Har läst så mkt varierande recensioner.. Men det låter ju ingen höjdare att det gjorde så ont! Och bestående ärr!? :crazy:
 
Sv: Tubklänning som bara åker ner

Alltså, den funkar verkligen på så vis att den sitter som berget. Men för min del så ömmade huden hela kvällen och när jag väl tog av den gjorde det snoront och huden var alldeles röd och svullen. Svullnaden satt i i några veckor, rodnaden i några månader. Och nu har jag strimmiga ärr kvar.

Kanske är det jag som är känslig men jag skulle i alla fall inte rekommendera den till någon.
 
Sv: Tubklänning som bara åker ner

Fast jag upplever att det typ är omöjligt att få den typen av BH att sitta åt ordentligt när man är väldigt liten?
Jag kan inte ha sådana BHar iallafall. Trots att de sitter så tajt att jag får ont så glider den ändå ner. Använder wonderbra när jag behöver vara axelbandslös, men där kan man ju inte sy fast något i ;)

37104302-black.jpg

Hoppas bilden funkar.
Detta är inte exakt samma som jag haft, men på ett ungefär. De jag haft har varit lika breda runt om hela kroppen, alltså mer än dubbelt så breda på ryggen mot en vanlig bh. Och sen en smal silikonkant på över- och underkanten bara. Viktigt att den är rätt utpassad så att allt tyg ligger an mot skinnet och inte bara silikonkanterna, då kan det nog skava.
Jag spenderade också minst 500 kr på själva BHn, utprovad i en underklädesbutik med stort sortiment och inte hos någon av kedjorna om det kan göra skillnad...
 
Sv: Tubklänning som bara åker ner

Usch, då håller jag mig nog till min vanliga Freebra (vet inte varför jag skrev wonderbra förut, så heter den ju inte). Den är riktigt behaglig att ha på sig och fungerar utmärkt för oss med små bröst :)
 
Sv: Tubklänning som bara åker ner

Ja jag har visserligen inte köpt någon sådan modell i underklädesbutik. Kanske gör skillnaden :)

För mig är det dock inte att det blir skav utan att den måste sitta ruggigt hårt och det känns liksom som om den ska krossa bröstkorgen :crazy:
 
Sv: Tubklänning som bara åker ner

Usch då, så ska det ju inte vara. Då kan det ju inte vara tillräckligt med stretch i BHn?
Nu vet jag ju inte vilken storlek du har eller hur bra koll du har på BHar, men många använder helt fel storlek, modell och samma storlek oavsett modell. Inga av kedjorna säljer min storlek så jag går alltid till underklädesaffärer och då blir det alltid att dom får prova ut åt mig så jag kollar aldrig på storlekarna. Tog en snabb titt i byrålådan, och inga BHar som ligger där just nu har samma kupstorlek.
 
Sv: Tubklänning som bara åker ner

Nja alltså jag är en pytteliten människa med väldigt små bröst = inget som håller saker uppe.
Jag har inte heller något direkt hull över bröstkorgen som liksom kan agera "stötdämpning" till en hårt åtspänd BH.

Jag tror inte det är ngt fel på BHn eller storlek utan det har nog med kroppsform att göra. Jag kan få en BH att sitta uppe utan axelband, men den kan absolut inte agera upphängning åt kläderna samtidigt.

Men som sagt, Freebra är mer lämpligt för min kroppsform :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp