Tuggummi - hur fÅ loss???

Sv: Tuggummi - hur fÅ loss???

Ja, förhoppningsvis, har blivit lite mer närmare oss nu med tiden, sover gärna vid våra fötter men flyttar sen ut till hallen o sover där, är hans sovplats annars. Men hoppas på att i vuxen ålder vill han tillbringa tiden med oss i vardagsrummet.

KL
Inga fler tips med tuggummit? :(

*kl*

På vissa (kanske alla?) djursjukhus så får de fälla hundarna om de inte är villiga att lägga sig ner på sidan. Man t.ex ställer sig på höger sida och tar tag i tassarna på vänster sida och drar mot sig tills hunden ligger på sidan.

Sedan kan man ju hålla kvar där och försöka lugna hunden, har man ett bra grepp om vänstertassarna så kommer dom ju inte upp på mage.

Ett bra knep iaf.

Sådär gör jag. Vrider han så det är meningslöst att ta i det sidparet så tar jag istället det andra paret så han aldrig hinner resa sig. Det där är lite våld tycker jag om hunden tycker det är obehagligt... Men måste man så... Det är ju nåt man kan ha användning för i framtiden.

Kloklippning liggandes på rygg mot mina ben funkar nog inte riktigt när han är stor sen så det är enligt mitt tycke smidigare om han kan ligga på sidan också :idea:

Kan ju alltid testa med olja men han har inte mycket kvar mellan tassarna... Och jag har redan varit ute med honom o fått bort pytte pyttelite ;)

Resten får väl ramla av sig själv, hoppas jag. :crazy:

Nu hade du ju fått bort det mesta redan, men ett par tips till en annan gång;)

Som någon skrivit så kan smörja in med olja funka. Frystricket går ju att göra även när det inte är kallt ute, ta en isbit eller något fryst och håll mot tuggummit ett tag så fryser det:idea:

Åh fränt...

Fast vi är ju aldrig i stan, eller hemskt sällan så borde vara liten chans att hunden kliver i ett tuggummi. Men bra att ha till annat. Men jag har inga erfarenheter av att beställa hem utländska produkter.

Är den inte också farlig för hunden att slicka i sig? *fundera*

Ja den fungerar till mycket.

Tror det inte ar ngn fara men man far tvatta av med lite vatten och mild tval efterat bara. :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 734
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 823
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 922
Senast: Dino
·
D
Övr. Hund Har du någonsin hamnat i nån dispyt/konflikt nån gång med nån närstående eller bekant eller kanske rentav främmande om din hund? Eller... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
6 951
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka