L
lkn02001
jag har testat lite olika bett till min kallblodstravare, vanligt tvådelat, tredelat, pessoa, och nu jaktkandar. Eftersom hon behöver hjälp med att få ner huvudet i form har jaktkandaret varit utmärkt. Det är rakt med tungfrihet. nu har hon de senaste två gångerna jag ridit slängt över tungan över bettet! har jag inte varit med om på ngt av de andra betten. Däremot verkar det som om hon bara gör det när det blir lite jobbigt i arbetet.
någon som har några tips och idéer vad jag ska göra. ska jag leta efter ngt annat bett som funkar, sätt på en sån gummiflärp som ska hindra henne eller inte arbeta henne så hårt? (hnon är stel i vänster varv och när jag säger att hon faktiskt får lov att ha med sig bogen blir det jobbigt för vänster bak och tungan åker över, detta tycker jag själv att jag måste jobba med och inte kan tillåta henne att gå med bogen åt fanders).
!!!
lisa
någon som har några tips och idéer vad jag ska göra. ska jag leta efter ngt annat bett som funkar, sätt på en sån gummiflärp som ska hindra henne eller inte arbeta henne så hårt? (hnon är stel i vänster varv och när jag säger att hon faktiskt får lov att ha med sig bogen blir det jobbigt för vänster bak och tungan åker över, detta tycker jag själv att jag måste jobba med och inte kan tillåta henne att gå med bogen åt fanders).
!!!
lisa