S
Silly
Var får man tag på tunga bett? Finns det något som är tyngre än vanliga massiva bett? Någon speciell metall?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En förklaring jag hört var att det skulle främja hästen att ha huvudet i lod. Om hästen har huvudet i lod så trycker inte bettet på lanerna, har du ett tyngre bett blir den effekten tydligare.castle_bar skrev:Nu är jag bara lite nyfiken...: varför vill man ha ett tungt bett? Kanske varenda människa vet men jag har aldrig hört nån förklaring...![]()
samt att mer el mindre bara dra i tyglarna för att hästen skulle ta stöd, och longera med gummisnodd från sadelgjorden, genom bettringarna till sadelgjorden för att lära hästen att förstå att tryck från bettet inte är farligt :smirk:monchestre skrev:Finns väl olika anledningar, men nyligen gav Peter Markne en kommentar till vad göra med häst som ej vill ta stöd på bettet, och om jag inte minns fel så rekommenderade han bla att ha ett väldigt tungt bett i munne på hästen.