Tunnare vintertäcke.

attempt

Trådstartare
Kan ni tipsa mig om ett bra vintertäcke med mindre fyllning, runt 100-200 gram.

Vilka märken/modeller ska man kolla efter?

Jag är vilse i täckesdjungeln då jag aldrig annars brukar köpa täcken.

Sv: Tunnare vintertäcke.

Jag har ett horseware, amigo som är 200g. super bra! Har oxå köpt ett 100g på grand-prix, kommer inte ihåg vilket märke det är....

Har själv ett WeatherBeeta Landa Freestyle 220 g, gillar det mkt, sitter väldigt bra, stort svansskydd och möjlighet att köpa till halsdel :)

jag kör på hederliga shire-täcken...billiga å bra!

jag har ett catago täcke med 150grams fyllning. det har halvhals och är verkligen kanon! helt regntätt, skaver inte och är slitstarkt. dessutom stoppar man bukgjordarna genom sidorna på täcket så sidorna hänger rakt ner istället för att "vikas" in under hästen. det rinner alltså inte in vatten under magen. (flummig beskrivning men hoppas du förstår:D)

hästen kan ha det en hel dag i ösregn och är ändå helt torr när hon kommer in på kvällen. köpte det från hedmans häst i sollebrunn (tror det var där) för ca 600kr. http://www.hedmanshast.info/index.do

jag älskar det! :D

Jag tkr Shire är jättebra:love:. Prisvärda och jättebra, min har stått i spöregn flera timmar men helt snustorr under:love:

måste ju finnas i varenda butik? tunnt vintertäcke eller tjockt regntäcke, kalla det vad du vill.

Jag brukar tänka såhär; "vilket märke gillar jag på täcken, vad har jag för täcke jag gillar nu som passar hästen och plånboken bra men är för tunnt eller vad det nu är".

Sen kollar man bara upp i dom butikerna som säljer det täcket, weii!

Mina favoritmärken på utetäcken är sverigetäcke och shire. Mycket bra täcken för mycket bra pengar!
Enda täckena som passar min häst någorlunda bra i bogen också i min prisklass. Och kvaliten är outstanding!

Jag har två olika 100-gramstäcken från Gekås i Ullared. En shireskopia (easy mover), och ett utan utan märke (mblå med svarta gjordar) båda med blankt foder. De har båda varit jättebra.

Säger som Seabaz vad brukar du använda för märke som du gillar.

Däremot kan jag puffa lite för Horseware, Amigo både prisvärda och mycket mycket bra. Passform, vattenmotstånd och slittålighet är helt super:bump:.

Liknande trådar

Utrustning Min häst gillar att kli sin svans och det är ju skitfult 😝 På tjockare stalltäcken finns oftast svanslapp MEN på ofodrade/tunna...
Svar
9
· Visningar
627
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
767
Senast: jemeni
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 293
Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
529
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka