Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag behöver ett täcke att ha på hästen efter träning/dusch medan han torkar. Har Rambo cotton cooler men även det känns för tjockt i denna värmen. Vad finns det för riktigt tunna coolertäcken? Nån som har Amigos skrim cooler?
Det gör han inte, tvärsom. Testa att lägga på ett nättäcke så ser du att hästen blir rutig, alltså torkar fortare där den inte är täckt.
Var på kurs i veckan för A-tränare. Hans rekommendation i det här vädret. Spola hela hästen med kallvatten minst 4-5 ggr och dra av vattnet mellan gångerna. Torka utan täcke.
Ser inte heller poängen med att ha ett täcke på när det är så här varmt. Hästen torkar på ett ögonblick utan täcke, åtminstone gör min det. Hon får gå ut i hagen utan täcke efter duschning, inga problem.
Jag har ett skrim cooler. Det är verkligen det tunnaste täcket man kan få tag på. Eftersom det är så pass tunt är det lite ömtåligare än vanliga HW. Men tycker att de är perfekt nu i värmen. Det är nog lite stort i storlekarna bara, jag har ett 6.0 till min som vanligen har 6.6 i HW.
ja du då skulle han springa runt i hagen i panik pga alla insekter. en mkt dålig ide. måste ha sitt rambo sweetitch+mask, annars kan han inte vara ute. så jag vill helst att han är någorlunda torr innan han går ut.
fiorano; det låter bra. ska kolla med lokala affären om dom har det.
Vem sa att du ska släppa ut den utan täcke? Låter du den torka inne, vilket du uppenbarligen redan gör, kommer den torka fortare utan täcke. Det var ju det du ville, att den skulle torka fortare.
Hästmänniskan
Hej!
Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);)
Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
Hundträning Det var en allmän reflektion och en trådstart hindrar inte allmänna infallsvinklar. Jag tipsar inte TS, det går att sålla om man inte är...