Bukefalos 28 år!

Turbulent årsmöte hos Theleborgs RS

(Ridsport)
Under klubbens årsmöte i fredags genomfördes något som kan liknas vid en kupp. En grupp medlemmar presenterade ett eget förslag till styrelse, som sedan röstades igenom. Det slutade med att fyra anställda sade upp sig.

Läs mer
 
Sv: Turbulent årsmöte hos Theleborgs RS

Ojdå!

Tänk om någon som vet vad som hänt kunde svara i tråden? Låte lite läskigt att de är så oense i klubben!
 
Sv: Turbulent årsmöte hos Theleborgs RS

vet inte hur mycket jag kan skriva då jag bara har andrahandsinfo. Det är de som har hästarna uppstallade på klubben som har "tagit över" antagligen beroende på missnöje med höjda hyror och förändrade villkor för de uppstallade privatryttarna.
 
Sv: Turbulent årsmöte hos Theleborgs RS

Oj, ja det åligger ju mer på en styrelse än att se till att det blir så bra som möjligt för de inackorderade... Hoppas att dessa personer inser det!
 
Sv: Turbulent årsmöte hos Theleborgs RS

Usch så trist!

Just att ha en ideell förening som arbetsgivare är inte något jag skulle vilja faktiskt! Har fler än en gång sett hur utbredd okunskapen är när det gäller lagar och förordningar som en arbetsgivare ju ska kunna, men som en ideell kraft i en förening inte har en susning om!

Hoppas bara att "kuppmakarna" har förmågan att leda klubben åt rätt håll!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Som planerat höll Internationella Dressyrryttarklubben (IDRC) ett extrainsatt årsmöte den 14 april för att rösta igenom några...
Svar
0
· Visningar
558
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 579
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Hästnyheter (Helsingborgs Dagblad) Känslorna kokade på Helsingborgs FRK:s årsmöte i går. Till slut var det ändå valberedningen förslag och Olle...
Svar
0
· Visningar
794
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Helsingborgs Dagblad) Överläggningar in i det sista gav resultat - det blev inget extra årsmöte i Helsingborgs Fältrittklubb. Nu ska en...
Svar
0
· Visningar
681
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp