Bukefalos 28 år!

TV-program om hund på sjukhus

E

Einfari

Jag har hört ryktas om ett TV-program som gick i SVT eller TV4 veckan före jul och handlade om en hund som jobbade på ett sjukhus i England. Min bekant kommer ihåg det som att den dels var tröst/sällskap men också larmade när något var fel. Det var inte på Hundjobb, utan mer dokumentärt. Någon som känner igen det och kommer ihåg var det gick och vad det hette?
 
Sv: TV-program om hund på sjukhus

Jo det var "Hundjobb", gick nån gång under jul tror jag. Det var en westie som "jobbade" på ett äldreboende. Det var fantastiskt att se hur de gamla levde upp när den lilla solstrålen kom in i rummet. De hade aktivering med honom där alla gamla som kunde fick delta. Han även låg i sängen hos en gammal tant som var skruttig och hon såg så lugn ut då.

Sen hade han hittat en farbror som ramlat och sprungit iväg och "larmat". Den farbrorn var nu OK och räknaden hunden som "sin".

Fantastiskt kul att se hur berikande det var för de gamla. Man önskar att det funnes möjlighet för många fler som bor på sådana inrättningar att ha daglig kontakt med djur. Man ser hur gott de gör.
 
Sv: TV-program om hund på sjukhus

Åh, tusen tack för ditt svar! Verkar ju stämma precis. Då ska jag kontakta TV4, kanske de sänder det igen. Eller finns det möjligen någon klok här som spelade in det och kan tänka sig att dela med sig? :smirk:
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 080
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
888
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 133
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Känner att jag måste få lite input och råd i en svår situation vi är i just nu. Vi (jag och min man) har två hundar, en äldre som är 5...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
8 565
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp