Bukefalos 28 år!

Två flickor åtalas för tjuvridning

Sv: Två flickor åtalas för tjuvridning

Tjuvridning i hagen har man hört talas/varit med om.. Men att typ bryta sig in på en ridskola?:crazy:

Står visserligen inget om att dem bröt sig in, kan lik väl varit att de tagit sig i i en hage....
 
Sv: Två flickor åtalas för tjuvridning

Det känns så bra när unga tjejjer mer och mer verkar tycka olagligheter inte är något att bry sig om.. Stjäla, lura, "låna", slåss och jag vet inte allt... När blev det coolt att skita i bestämmelser, lagar och sunt förnuft??
 
Sv: Två flickor åtalas för tjuvridning

Så är det. Jämlikheten fortskrider på alla plan, tjejer vill vara lika "tuffa" som killarna. :grin:
Men i det här fallet rör det sig nog om ren idioti.
 
Sv: Två flickor åtalas för tjuvridning

Man får ju hoppas att de åtminstånde kunde rida och därför inte gjort någon häst illa...
 
Sv: Två flickor åtalas för tjuvridning

Vilka idioter det finns :eek: trodde sånt var sånt man bara läste i Min Häst om...

17 & 19 år dessutom :crazy:
 
Sv: Två flickor åtalas för tjuvridning

17 och 19 år?? Man har väl läst om 8-åringar som tjuvridit ponnier, men när nästan vuxna människor också beter sig så är det skrämmande :O
 
Sv: Två flickor åtalas för tjuvridning

körkort för att skaffa barn är väl nästa grej... skulle verkligen behövas
 
Sv: Två flickor åtalas för tjuvridning

Tjuvridning i hagen har man hört talas/varit med om.. Men att typ bryta sig in på en ridskola?:crazy:

Vet inte vilken ridskola det här handlat om, men har hört talas om två såna fall, på olika ridskolor.. Tragiskt minst sagt! Dom förstör ju för så många, speciellt om hästarna blir skadade! :cry:
 
Sv: Två flickor åtalas för tjuvridning

körkort för att skaffa barn är väl nästa grej... skulle verkligen behövas


Dessa flickor är väl ändå i åldern att man kan tänka själv.

Vad har det med körkort för att skaffa barn att göra?

Jag har blivit bra uppfostrad och lärde mig sen barnsben vad som va "rätt" och "fel" men har ändå gjort saker emellanåt som skulle gett mig en REJÄL utskällning av mina kära föräldrar:o
För det är dom ändå bra föräldrar och har lärt mig precis rätt genom åren.

De dumheter jag gjorde som tonåring och uppåt låg helt på mitt ansvar. Jag visste vad man fick och inte fick göra och mycket vet mina föräldrar ännu inte om idag:D

Därmed vill jag såklart absolut inte försvara tjejernas beteende men jag tycker inte man kan säga att det är föräldrarnas fel:grin:
 
Sv: Två flickor åtalas för tjuvridning

Iom att de blir åtalade får de sig säkert en tankeställare och läxa så de kommer säkert att "lära sig" att aldrig göra så igen... synd att det överhuvudtaget ska behöva hända...:crazy:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En tonårsflicka som var familjehemsplacerad hos två hästsportprofiler dog efter en tids sjukdom. Nu har det väckts ett enskilt åtal mot...
2
Svar
21
· Visningar
3 288
Senast: Rosett
·
  • Artikel
Hästnyheter En man i 25-årsåldern från de norra delarna av Västerviks kommun åtalas misstänkt för två vårdslösa körningar i trafiken där han har...
Svar
0
· Visningar
259
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Världcupens andra finalomgång bjöd på fin ridning av svenskarna men slutade med amerikanskt i topp och två unga britter på pallen. Jens...
Svar
0
· Visningar
276
Senast: Gunnar
·
L
  • Artikel
Dagbok Innan jag skriver dethär så vill jag förklara en sak. Och det är att endel kanske kommer tro att dethär är nåt som jag har be stämt NU...
Svar
8
· Visningar
1 172
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp