Två frågor..

Diana

Trådstartare
Jo jag har en fråga om tänder. E´s framtänder syns ganska bra nu och jag har märkt att det är ganska stort mellanrum mellan tänderna, brukar det vara så eller kommer det att bli en glugg?

Andra frågan gäller det här med barnvakt. Än så länge har vi inte haft barnvakt, om man inte räknar när min mamma har passat honom när jag red (dom har varit på ridbanan samtidigt). Det jag undrar är om jag är osmart som inte vänjer honom att vara hos andra? Tänker att det kanske är bra att "träna" innan dagis är aktuellt. Nu är det ju ett tag kvar, han är bara 8 månader och kommer inte börja dagis i år. Men man funderar ju lite... Just nu är jag väldigt glad att det är ett bra tag kvar till dagisstarten. Jätte fånigt egentligen, har jobbat på dagis (vet att det heter förskola...) i flera år så jag vet vad det handlar om men det är en helt annan sak att lämna bort sin egen lilla bebis:love:

Jag känner inget behov av att lämna bort honom, snarare tvärtom. Sambon sa nyss att han tycker det skulle vara helt ok att lämna E. några timmar hos mormor lr farmor och farfar.

Hur har ni gjort?

Sv: Två frågor..

Syrrans dotters framtänder hade en stoor glugg mellan sig när som kom men nu när hon har alla tänder så sitter dom fint ihop. Så det rätar nog "ut" sig..

Ang barnvakt så har vi inte heller haft nån barnvakt.. Eller jo min pappa o mamma har haft Rasmus nån timme när vi har dragit upp på stan eller så men inga långa stunder.. Känner inte heller något behov av att lämna bort honom. Tror han vänjer sig ändå med att vara på dagis.. :D

Hur har ni gjort?

Vi har gjort ungefär som ni. Vi känner inte att vi har något behov av barnvakt speciellt ofta. Vi vill vara med sonen så mycket som möjligt och för att kunna göra egna grejer så delar vi på oss två. Han har varit några timmar här och där med mormor/morfar, farmor eller farfar.

Nu ska sonen börja hos dagmamma om en månad. Jag tror det kommer gå bra ändå! Man har ju en inskolningstid på sig. Oavsett hur "van" han hade varit att vara hos andra så är ju ändå just dagmamman en ny person i hans liv. Så med just henne blir det ju ändå att starta från scratch så att säga.

Känner inte heller något behov av att lämna bort honom. Tror han vänjer sig ändå med att vara på dagis.. :D

Ja, det tror jag också de gör. För mig/oss känns det också konstigt att lämna bort honom "bara för att" som någon slags tillvänjning eller "test" för att se att det funkar. :crazy: Föräldraledigheten känns (oftast :angel:) som en slags dyrbar gåva och då vill jag/vi inte lägga några många timmar av den tiden på att han ska vara hos andra människor. (att däremot far- och morföräldrar varit överlyckliga när de haft honom själva är en annan sak)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 831
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 237
Senast: Meggan
·
Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 407
Senast: axel
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 315
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka