Två hästar gick genom isen vid Gräsö

Jag ger mig:o Borde vara smart nog att inse att ”alla inte är jag” och är rädda för mörker:idea:

Ingen fara....måste kanske erkänna i sammanhanget att det var mest när man var ung och inte behövde sin skönhetssömn som man gör nu förtiden.

Men några av mina bästa minnen är sommarnätterna när vi körde båda hästarna och hade pojkvän (nu mer man) och kompisar med ut och lysmaskarna landade på hästarna och blinkade grönt. Vi sjöng sommarpsalmer och andra stämsånger och hästarnas hovar klappade på asfalten.

Eller, när man kom hem på jullovet med frostskäggiga hästar in i stallet vid midnatt. Iskall om fötterna så det gjorde ont när man hoppade av. Att ta hand om svettiga hästar och sedan gå in i fikarummet och klunka varmt te.

Speciella ögonblick som fortfarande sitter kvar och som kan frambringa en djup suck av längtan.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Klockan 07.30 på tisdag morron larmades SOS om en häst som gått genom isen i Alavattnet. Räddningstjänsten har åkt till platsen.
Svar
1
· Visningar
418
Senast: _Elly_
·
  • Artikel
Hästnyheter Vid 07-tiden på onsdagsmorgonen larmades räddningstjänst till ett samhälle utanför Nybro med anledning av att en häst gått genom isen på...
Svar
0
· Visningar
456
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Strax efter midnatt inkom larm om lågor i ett stall utanför Svalöv i Skåne. Två hästar var inne i stallet och räddades.
Svar
1
· Visningar
460
Senast: Grazing
·
  • Artikel
Hästnyheter En häst gick på måndagsförmiddagen genom isen på en sjö utanför Katrineholm. Trots ett räddningspådrag gick inte hästens liv att rädda.
Svar
0
· Visningar
284
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp