Bukefalos 28 år!

Två hankaniner tillsammans

A

Akelan

Hej
Har en liten fråga till er kaninägare. Jag har sedan 1 år tillbaka en kanin som jag hittade ute. Han var då vild så det var ren tur att jag lyckades fånga in honom och då hande vintern hunnit komma och det var minusgrader ute.
Efter att ha hört mig för om ägare utan något svar beslöt jag mig för att han skulle få stanna hos mig.
Han har nu en egen bur i stallet, och han är som vilken tamkanin som helst
Har nu funderat på att skaffa en kompis till honom. Har som liten haft två kaninen, även där den ena en hittekanin. Två hanar som gick jättebra ihop.
Funderar på en hane men läser på många ställen att två hanar ej gå att ha tillsammans.
Vet ej hur gammal min hane är eller hur han är mot andra kaniner.
Ska isåfall ska jag köpa en hane, liten unge som får växa upp med den äldre kaninen. Vad tycker ni om det. Vill inte ha en hona och inte heller kastrera min hane.
Är det dumt att chansa?? Är det svårt att sära på två kaniner som slåss.
Eller tror du att min kanin kommer att vara elak mot en unge.
Han är i övrigt en jättesnäll liten svart kanin.
Tacksam för svar.
Maila gärna på m_landfors@hotmail.com
 
Sv: Två hankaniner tillsammans

dumt att chansa = ja!!

förut hade jag två hankaniner som växte upp tilsammans.. när de var könsmogna en dag.. å j*vlar vilket bråk de hade!

hanen kan även bita ihjäl ungen.
 
Sv: Två hankaniner tillsammans

jag skulle inte chansa..

För några år sedan hade jag två bröder i samma bur, men en dag gick det inte längre och dom började slåss.

Sedan fick jag ta över två kastrerade hanar, inte heller dom gick bra att ha ihop.. (dom hade bott ihop hela livet, men en tid innan dom kom till mej hade det inte funkat längre)

Kanske har jag haft otur... men.. jag skulle inte chansa med två hanar igen..
 

Liknande trådar

Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 655
Senast: KesoNeso
·
Däggdjur Hejsan! För ett tag sedan så gick min hankanin som jag haft i några år bort, och jag märkte snabbt att min hona blev lite nedstämd. Så...
Svar
1
· Visningar
1 305
Senast: Blyger
·
Däggdjur Vi har tre kaniner, en hona och hennes två kastrerade söner. Innan de blev könsmogna bodde alla tre tillsammans, den 1/3 kastrerades...
Svar
3
· Visningar
1 214
Senast: Lycan
·
Däggdjur Efter mycket funderingar fram och tillbaka hämtade vi en till kanin i går söndag (vi har en kastrerad ettårig dvärgvädur sedan innan som...
Svar
4
· Visningar
1 448
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp