Två hästar (eller fler:)

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare Funny_Bunny
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 2 568
Sv: Två hästar (eller fler:)

Jag har 40 timmar praktik i veckan (universitetsstudier)
Jobbar i medel ytterligare 12 timmar i veckan.

Hur jag sedan har tid att hinna med min häst (tävlingskondition) samt att jag rider ytterligare 1-2 hästar i veckan vet jag inte... Åker hemifrån vid 7 och är sällan tillbaka hemma innan 24. Det fungerar väll så länge man är ung och inte har barn. Sen blir det nog ändring. ;) De bästa passen är de som rids mellan 22-23 på kvällen, bättre avslutning på dagen går inte att få.

Har underbar familj, få men underbara vänner och världens underbaraste pojkvän. :love:

ni som har fler hästar hur får ni detatt gå runt ekonomiskt, menar fråmst er som går i skola och andra som bara verkar jobba någradagar i veckan?

jag går andra året på gymnasiet samhälle tidigaste dagen är 14.45 dom andra är runt 5. jag jobbar 2-3 ggr i veckan hela kvällen/eftermiddagen.
men endå hinnner jga med 2 hästar ibland3 men det är för att min mamma är med mig för det mesta och hjälper mig viket är väldigt skönt utan henne skulle det vara riktigt tungt!

Jag har hästarna hemma hos mamma o pappa= gratis stallplats o gratis ridbana. Dom har mjölkkor= gratis hösilage o havre. Mamma, som egentligen äger alla hästar o rider lite ibland står för hovslagare o ev. veterinär (sen är morfar veterinär, så vaccinationer sponsrar han med). Jag tar studielån o jobbar hela somrarna+ om det blir någon tid över. Dom pengarna går till träningar (2/vecka), tävlingar och utrustning. När man har massa hästar har man inte tid att lägga pengar på något annat:) det är ju kanon! Inga dyra fik på stan, inte onödigt shoppande, bio osv...

Jättebra tråd, man kan säkert få massa tips!
Sjlv har jag har tre hästar som jag rider varje dag samt några som jag rider någon gång per vecka, har lite träningar också. Går i tvåan, natur/natur och har oftast långa skoldagar och stallet en halvtimme hemifrån (med bil). Brukar komma hem från skolan mellan 4 och 6, åker alltid direkt till stallet då och kommer hem igen efter 10.

Det är ganska stressigt faktiskt, men kul att jobba med många olika hästar, så det överväger! Oftast får man klara sig med ganska lite sömn och dricka ett par liter kaffe om dagen istället :D
Jag har också fått dra ner lite på kraven att lyckas i skolan. Jag försöker känna mig nöjd trots att jag inte fått ett mvg tex. Ett bra tips som iaf funkat för mig är att utnyttja håltimmar och raster till att plugga inför prov och göra läxor :)
Den här hösten har jag mycket i skolan så jag tävlar inte lika mkt som vanligt, är också lite dötid innan YR-tiden börjar, så jag kan oftast gå ut fredagar och lördagar.

Tycker absolut att det är värt det, trots att de flesta inte fattar hur man orkar. Det är nog bra om man har mkt stöd hemifrån, så man kan få hjälp en dag med hästarna om man har massa prov att plugga till!

Jobbar heltid en timmes bilresa från stallet o har fyra hästar - två är i full tävlingskondition, två är under utbildning. Rider mellan två o tre hästar per dag, så hinner inte med särskilt mycke mer än det. Men tycker de är värt de, mina föräldrar ställer upp på alla sätt så gäller att passa på o satsa ordentligt nu när jag har chansen!

vi har åtta hästar hemma på gården. dock inte alla mina utan även min systers. det är inte heller tävlings hästar allihop.

det är en hingst som tränas,tävlas.
en nordsvensk som är min pappas o tränas men jag rider henne i veckorna då han jobbar.
tre avelston.
två föl.
en pensionär.

Men trots att bara två rids så blir det en hel del pyssel. Hingsten rider jag sex dagar i veckan och nordsvensken vardagar. men alla de andra ska ha sin dagliga skötsel o även om man hjälps åt blir det en hel del timmar i stallet.

Men jag tycker det fungerar bra. jag jobbar oregelbundna tider då jag jobbar på restaurang. så jobbar jag lunch går jag upp vid sex o fodrar och mockar. sedan rider jag på em när jag kommer hem o är klar i stallet vid åtta tiden på kvällen.
Ska jag jobba kväll åker jag till jobbet vid fyra så då har jag hela dagen på mig till alla hästar.
Det som blir stressigt för mig är de dagar jag jobbar 12 timmars pass. då åker jag till jobbet vid elva o ska hinna med mockning och ridning innan.
men annars är det inga problem att hinna med och då jobbar jag heltid.
men det är nog tack vare att jag jobbar så mycket kvällar.
hade nog varit jobbigare att varje dag vara hemm afrån jobbet vid fem och sen ta hand om alla hästar.

allt går om man vill.. o om man inte behöver så mkt sömn:angel:

Liknande trådar

Dressyr Jag funderar på att köpa en häst för att börja tävla dressyr. Äger just nu en Holsteiner som är sjukt fin i dressyren, men går tyvärr på... 2
Svar
30
· Visningar
2 030
Senast: cili
·
Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
612
Senast: Nepenthe
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
816
Senast: Guldaskig
·
Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
962
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Bildtråd