Julle
Trådstartare
Ska prova pelhem på min lillla dam ett litet tag nu tänkte jag. Mest som omväxling och för jag tror hon kommer att gilla det. Hacket funkar super och är det jag använder som bettlöst alternativ, men jag vill ha nåt liknande fast ett bett liksom. Och när man rider ut några stycken blir hon rätt stark så här års. Annars rider jag bara på vanligt tredelat eller rakt tränsbett.
Hade tänkt mig ett helt vanligt i metall med böjd mundel. Alltså likadan mundel som det raka tränsbettet som hon älskar!!
Nu till hoppningen i veckan hade min medryttare lånat ett tvådelat av en kompis och det hade visst gått jättebra att rida på. Jag var tyvärr inte med själv. Ska prova det idag. Och jag ska ju köpa ett vanligt odelat sen såklart, men är det ok att rida på detta så länge?
För i mitt tänkande rimmar det väldigt illa (konstigt iaf) med ett delat stångbett?? Det känns bara fel...
Vad tror ni?
Hade tänkt mig ett helt vanligt i metall med böjd mundel. Alltså likadan mundel som det raka tränsbettet som hon älskar!!
Nu till hoppningen i veckan hade min medryttare lånat ett tvådelat av en kompis och det hade visst gått jättebra att rida på. Jag var tyvärr inte med själv. Ska prova det idag. Och jag ska ju köpa ett vanligt odelat sen såklart, men är det ok att rida på detta så länge?
Vad tror ni?