Kör på den vanliga hederliga barnängeln, den funkar bäst på min känsliga hy och dessutom bra pris.
Har även flytande tvål bredvid den fasta om det är extremt skitiga händer tar jag den. Fyller oftast på med någon av Doves påfyllnadspåsar.
 
Var nere på Österlen och härjade idag, blev två tvålar på Hylkegården. Detta är en av dwm
720D1F48-3204-4E3A-AE6D-38095E31CD4D.jpeg
 
Jag gillar fast tvål men är väldigt kräsen och vill att det helst ska vara förtvålad olja/fett och inte 'flytande tvål i fast format' vilket gör att de vanliga fasta tvålarna som finns i matvarubutikerna oftast går bort. Lushs tvålar är roliga men jag fördrar nog ändå Klockargårdens tvålar för handtvätt och Indiskas olivtvål för dusch. 🙂

Både Indiskas olivtvål och tvålarna från Klockargården är dock rätt stora, men de från Klockargården borde gå utmärkt att dela om de inte hunnit torka ihop jättemycket.

Just nu blir det dock en fransk olivtvål för dusch och en portugisisk kokosoljetvål för handtvätt då det är vad jag hittat här. 🙃
 
Tack vare den här tråden har jag också börjat med fast tvål, igen (har använd förut men inte haft något bra tvålfat så tvålen torkade aldrig ordentligt). Hittade ett jättebra tvålfat i en liten presentbutik häromdagen så känns som det blir lättare att hålla tvålen fräsch nu. Och efter att händerna inte torkar ut på samma sätt längre vill jag hitta en bra tvål att ha i duschen också, och kanske prova sån där schampookaka eller vad dom heter :D
 
Tack vare den här tråden har jag också börjat med fast tvål, igen (har använd förut men inte haft något bra tvålfat så tvålen torkade aldrig ordentligt). Hittade ett jättebra tvålfat i en liten presentbutik häromdagen så känns som det blir lättare att hålla tvålen fräsch nu. Och efter att händerna inte torkar ut på samma sätt längre vill jag hitta en bra tvål att ha i duschen också, och kanske prova sån där schampookaka eller vad dom heter :D

Jag som tyckte att det var en jättetöntig tråd och att ingen skulle svara... Kul att kunna inspirera fler! Jag blir glad varje gång jag tvättar händerna nu och duschen igår var heeeelt ljuvlig. :love:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp