Tvåringsbett?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fladde
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 2 329
Sv: Tvåringsbett?

Man fäster INTE sidstycken i den mindre ringen...utan man fäster sidstyckena i den stora ringen och tyglarna i den lilla ringen...

Sen använder jag en rem under hakan så det inte ska "falla igenom"...blir ungefär som ett "halft" pelham....
Det ligger som ett tränsbett i munnen, men ifall jag behöver det så gör remmen det att jag får en liiten hävstångsverkan..... inte hela tiden utan bara när jag behöver ta lite extra...

Sv: Tvåringsbett?

men alla bi8ldr jag har sett så sitter det tvärs om?Lilla ringen och tyglöarna i den stora precis som på ett vanligt bett?Aldrig någonsin sett det sitta så som du beskriver det?????

Liknande trådar

Utrustning Hej hej, är det någon som vet om ett rakt fullcheek bett eller ett rakt fullcheek äppelbett är tillåtet inom dressyren? Skulle också...
Svar
2
· Visningar
234
Senast: iliedtoday
·
Utrustning Har sökt men hittar inte.. En Simco Western sadel med en stämpel 2 uppe under fender, är det bom storlek och vad är det för storlek? Dom...
Svar
0
· Visningar
122
Senast: Puh
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
533
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 294
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka