Tvätta hästgrejor

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Skuggabaldur
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 824
S

Skuggabaldur

Har en hel drös med grimmor och grimskaft som skulle behöva rengöras. Finns det nåt sätt så man kan få dem någorlunda rena igen? Tvättmaskin?

Sv: Tvätta hästgrejor

STOR risk att de slår sönder trumman på tvättmaskinen.

Lägg i en hink med vatten och såpa, skrubba rent och skölj är mitt tips.

Tvättmaskin! Jag brukar ta en eller två grimmor i taget tillsaammans med täcken el schabrak.

Jag slänger alltid in sånna grejer i tvättmaskin på 30-40 grader.
Blir som nya! :laugh:

Jag slänger alltid in sånna grejer i tvättmaskin på 30-40 grader.
Blir som nya! :laugh: Tvättmaskinen har aldrig gått sönder.

Så länge du ser till att spännena hålls i påsar eller liknande så är det inte någon riska att tvättmaskinen går sönder. Man kanske kan "linda om" dem (fast jag vet inte säkert om det håller)?

Kanske inte ska prova tvättmaskin då. Finns det nåt speciellt rengöringsmedel som är bra för tyg/nylon?

Jag brukar tvätta mina i tvättmaskinen, fast inlindade i typ en gammal tjock handuk, sen knyter jag fast så dem inte kan slinka ut!

Men annars brukar jag även lägga dem i en spann med vatten och grönsåpa och sen skrubba dem rena. Blir lika rena och fina som i tvättmaskinen!

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid bara tvättat allt i 40 grader. Nu börjar jag inse att allt kanske inte blir riktigt rent och behöver lite tips och trix... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
2 359
Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i... 2
Svar
27
· Visningar
1 804
Utrustning Nu är det säkert jag som är lite trögtänkt, men finns det nåt smart och smidigt sätt att se till att equibandet inte glider bakåt (eller...
Svar
4
· Visningar
395
Senast: Linda_A
·
Hemmet Sambon och jag är båda hopplösa på att få tvätten från hängställningen till garderoben/byrå med lådor... Vi har inte torktumlare så... 2
Svar
23
· Visningar
1 276
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka