Tvätta hästtäcke

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare mizzcat
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 831
M

mizzcat

Kan man överhuvudtaget tvätta i en vanlig maskin utan att den går sönder? Det är inte särskilt mkt hår utan mest smuts på det. Kanske funkar lika bra att tvätta i badkaret då?

Sv: Tvätta hästtäcke

Problemet med att tvätta täcken i vanlig tvättmaskin brukar vara viken och inte smutsen. Ett genomblött vintertäcke väger liksom en hel del.. Fleecetäcke och regntäcke har jag tvättat någon gång själv, men vintertäcken föredrar jag att lämna iväg till någon som har en ordentlig maskin som pallar för tunga vikter. Det är betydligt jobbigare att tvätta täcken för hand, men det funkar det också!

Håller med Ingela_S! Men fleecetäcken och såna "mindre" täcken går jättebra att tvätta i maskin. Har tvättat x antal fleecetäcken i maskinen hemma.

När det gäller vintertäcken och större täcken, så praoade jag på en affär där de tvättade såna täcken som folk lämnade in där för tvätt. De knöt tygbitar runt spännena på kryssgjordarna för att de inte skulle slå sönder maskinen. Det funkade jättebra!

Beror på storlek och tjocklek och hur många kilo maskinen tar. Min orkar med stalltäcken i termo och "mellantäcken" men inte vintertäckena. I storlek 145 då.

Liknande trådar

Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i... 2
Svar
27
· Visningar
1 779
Utrustning Jag behöver tvätta fårskinnspadden som jag har på tömkörningsgjorden. Har hittills fungerat bra med att torka och borsta rent men nu går...
Svar
17
· Visningar
761
Senast: Görel
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Någon som har en bra säkerhetsväst till rimligt pris att rekommendera? Gärna runt 1500:- ☺️ Har inte så mkt erfarenhet av västar men...
Svar
1
· Visningar
266
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka