Tvätta ridbyxor

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare oio
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 456
O

oio

Om man inte har möjlighet att göra det i stallet eller i egen maskin...om ni tvättat i gemensam tvättstuga- har det funkat? Eller, är det till att lämna in på kemtvätt...eller...de kanske inte tar emot?

Jag har inga byxor som ska tvättas nu...men...vill veta hur ni gör i sån situation.

Sv: Tvätta ridbyxor

Ridbyxor tvättar jag hemma. Inga problem med det. Dock tvättar jag inte täcken eller schabrak i den gemensamma tvättstugan.

Så länge jag bodde så att det var gemensam tvättstuga så tvättade jag alltid mina hästkläder i den gemensamma tvättstugan.

Skulle blivit svindyrt att kemtvätta ridbyxorna och jag förstår inte varför man skulle lämna in dem alls?

Så länge jag bodde så att det var gemensam tvättstuga så tvättade jag alltid mina hästkläder i den gemensamma tvättstugan.

Skulle blivit svindyrt att kemtvätta ridbyxorna och jag förstår inte varför man skulle lämna in dem alls?

Ang kem tänkte jag på hår osv, andra kanske är jättekänsliga allergiker.

Innan jag skaffade egen tvättmaskin tvättade jag alla ridkläder i den gemensamma tvättstugan, fick aldrig några klagomål. Skulle någon gnälla så är det ju ingen skillnad på att tvätta ridkläder, arbetskläder och hundfiltar, är man osäker kan man köra maskinen tom efter att man tvättat.

hur tvättar hund o katt folk sina kläder då?
precis lika myket hår på dom och jag känner då ingen som lämnar in ALLA sina kläder på kemtvätt (för har man hund eller katt så brukar alla kläder ha djurhår på sig..)

Men om man är så allergisk att man inte klarar att någon tvättar ridbyxor så har man förhoppningsvis egen maskin för då tål man normalt sett inte tvättmedel som andra tvättar med heller.

Senast ändrad:

Tvättar det mesta i gemensam tvättstuga. Benskydd o sånt brukar dock mamma ta hem och tvätta hos sig.

hur tvättar hund o katt folk sina kläder då?
precis lika myket hår på dom och jag känner då ingen som lämnar in ALLA sina kläder på kemtvätt (för har man hund eller katt så brukar alla kläder ha djurhår på sig..)

Det så klart...hmmm...

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid bara tvättat allt i 40 grader. Nu börjar jag inse att allt kanske inte blir riktigt rent och behöver lite tips och trix... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
2 413
  • Omröstning Omröstning
Hemmet Ponera du bor i lägenhet, enda tvättmöjlighet är i gemensam tvättstuga med analogt bokningssystem. Inga hänglås eller fancy moderna... 4 5 6
Svar
114
· Visningar
9 427
Senast: elendril
·
Hemmet Vi har en stor benvit ullmatta (fråga mig inte varför den har hängt med sen innan ungar..) som nu fått en del fläckar. Jag testade...
Svar
10
· Visningar
525
Kläder & Bli fin Har ni några bra tips på ögonfransfärg att använda själv hemma? Alltså inte en vanlig mascara, utan permanent hårfärgningsfärg som...
Svar
6
· Visningar
619
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka