Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Någon som vet hur man får bort kiss-fläckar på hansbo´s kombi täcken? Dom som är vite, gula och blåa. Hopplöst är det med vita täcken men det är ju en klassiker!
Galltvål är helt suveränt. Går det att få bort gamla oljefläckar på en vit tröja borde det fungera på kissfläckar. Går att använda på det färgade också. Skulle inte klara mig utan. Dessutom är det miljövänligt. Tyvärr innehåller det oxgalla så en del vill inte använda det pga den anledningen. Finns som tvål och i flytande form.
Vi brukade låta våra ligga i klorin/vatten ca 1 dygn, tog bort fläckarna, men ränderna blektes inte. Sen körde vi dom bara i maskin, så var dom jättefina igen.
Men kan tänka mig att vanish är jättebra annars, men har inte provat.
Det ska vara tvättäkta trådar i hansbos kombitäcke så det ska gå att lägga i klorin över natten och sedan tvätta som någon annan sa... Försvinner färgerna är det något som är fel...
Bleksalt är också bra, men inte på jätteingrodda fläckar.
Det bästa är att tvätta täckena relativt ofta, då hinner inte fläckarna sätta sig på samma sätt...
Skola & Jobb
Hur hade ni hanterat denna situationen?
En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något...
Hundavel & Ras Jag tycker inte att det är jättetydligt i de mindre, arbetande terrierraserna till exempel. Viss könsprägel, men inte särskilt uppenbar...