tvättråd

Kviga

Trådstartare
Någon som vet hur man får bort kiss-fläckar på hansbo´s kombi täcken? Dom som är vite, gula och blåa. Hopplöst är det med vita täcken men det är ju en klassiker!

mvh Kviga

Sv: tvättråd

Tack ! Jag funderade på klorin men visste inte om det skulle fungera så jag tänkte att det nog var bäst att fråga...

Jorå det funkar jättebra men se till att ha en bra sprayflaska och inte spraya på ränderna så blir det jättefint :)

Jag har provat Tabort och vanish (tror jag det heter?) och båda funkar kanonbra.

Tror mer på Vanish än Klorin.
Man riskerar inte att bleka med Vanish iallafall. Det medlet är kanonbra!

Tack det ska jag prova. har ett ouslitligt som jag haft närmare 20 år där enda problemet är kissfläckarna:mad:

Galltvål är helt suveränt.:bow: Går det att få bort gamla oljefläckar på en vit tröja borde det fungera på kissfläckar. Går att använda på det färgade också. Skulle inte klara mig utan. Dessutom är det miljövänligt. Tyvärr innehåller det oxgalla så en del vill inte använda det pga den anledningen. Finns som tvål och i flytande form.

Vi brukade låta våra ligga i klorin/vatten ca 1 dygn, tog bort fläckarna, men ränderna blektes inte. Sen körde vi dom bara i maskin, så var dom jättefina igen.

Men kan tänka mig att vanish är jättebra annars, men har inte provat.

Det ska vara tvättäkta trådar i hansbos kombitäcke så det ska gå att lägga i klorin över natten och sedan tvätta som någon annan sa... Försvinner färgerna är det något som är fel...
Bleksalt är också bra, men inte på jätteingrodda fläckar.
Det bästa är att tvätta täckena relativt ofta, då hinner inte fläckarna sätta sig på samma sätt...

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 529
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 511
Senast: Enya
·
R
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 826
Senast: Roheryn
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 380
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Somna in hemma
  • Valp 2025