Tvingades avliva häst efter besök hos blufftandläkare

"Det var för två år sedan som den nu polisanmälda hästtandläkaren gjorde ett besök hos en häst som ägts av Annette Bergbos familj i 24 år. Där gjorde han ett olovligt ingrepp på hästen utan att en veterinär, som kunde ge hästen bedövning och lugnande, närvarade."

? Känns lite som när, var, hur? Varför var han ens där :confused:
 
"Det var för två år sedan som den nu polisanmälda hästtandläkaren gjorde ett besök hos en häst som ägts av Annette Bergbos familj i 24 år. Där gjorde han ett olovligt ingrepp på hästen utan att en veterinär, som kunde ge hästen bedövning och lugnande, närvarade."

? Känns lite som när, var, hur? Varför var han ens där :confused:

Precis. Väcker med frågor än svar.

Samt har de inte kollat tänderna på hästen på två är, varför inte, om det är hästen på bilden måste man ju nästan vara blind för att missa hur framtänderna ser ut? Längre in i munnen är lätt att missa men bryta av molarer - jag ställer mig tveksam.
Dessutom borde hästen haft apont direkt efter tandmänniskan var där och det märkts då? Osv

Endera är artikeln sjukt kass bara eller så är nåt på riktigt konstigt i hela historien.
 
Märklig artikel.

Att anmäla någon 2 år efter behandlingen och ägaren inte var närvarande vid behandlingen utan dottern får den förklarad efteråt.

Hur skulle någon lyckas bryta flera friska tänder utan bedövning? Och hur mycket klåpare man än är varför? Och varför inte kolla upp direkt om någon säger att de brutit flera tänder utan vänta ett par år?

En sådan anmälan lär inte leda någonstans.
 
Jag tror inte jag hänger med... Hästen behandlades för 2 år sedan av denna "hästtandläkare", men först i förra veckan upptäcktes skadorna? Wow... Öppnar man inte munnen på sin häst på 2 år? :crazy:
 
HUR har man inte märkt det här på 2 ÅR? Det första jag gör efter tandis är ju att öppna och kolla.
Man kan inte missa det i 2 år, det går inte.
:confused::confused:
 
Det blir en litet vag varning till andra hästägare om man inte publicerar hans namn...
Troligen för att det kan bli tal om förtal, då det är ord mot ord troligtsvis. Är väldigt ofta så i media, har hänt att någon blivit namngiven, sen visar det sig vara fel person men stämpeln är redan satt osv. Tänker att det kanske rör sig om något sådan eller så vet de inte om han fortfarande är verksam, då det verkar som han var där för två år sedan...
 
Förstår inte riktigt att man ens tar ut en tandläkare när ingen kan närvara alls. Och den som närvarade om det var någon borde ju ha reagerat på behandlingen av hästen och stoppat den.
 
Jag tycker det är en jävligt märklig artikel. Det här skedde alltså för två år sedan? Och människan "behandlade" häst utan att någon ansvarig för hästen var där?
Och ingen ansvarig har under två års tid tyckt att något varit konstigt med att hästen har stumpar i munnen?

Hade någon gjort tandjobb utan att jag var med hade jag blivit vansinnig där och då. Jag hade också kollat i munnen hur det ser ut direkt! Och jävlar anåda om det var något märkligt!

Oavsett tycker jag man borde märka under två års tid att hästen blivit fullkomligt ödelagd i truten när det är framtänder som är så synliga.

Det känns liksom lite för konstigt allting.
 
Herregud vilka hemska bilder! Kollar man inte upp personen man anlitar? Han kom väl knappast dit på eget bevåg?
 
Herregud vilka hemska bilder! Kollar man inte upp personen man anlitar? Han kom väl knappast dit på eget bevåg?
Tja, hästen hade levt 22 år innan det ska ha skett och 2 år efter. Det är helt omöjligt att veta vad som har hänt, och när och hur mycket som beror på tandläkaren eller om det rent av varit värre utan denna.
 
Men de måste väl sett hur hästen såg ut om framtänderna såg ut sådär? Eller trodde de att det var normalt? Och varför var han där, pga tandproblem och i så fall vilka? Och varför börjar det plötsligt ila efter 2 år? Så mycket konstigt. Har googlat på ägarens namn men det dyker inte upp nåt mer
 
Tja, hästen hade levt 22 år innan det ska ha skett och 2 år efter. Det är helt omöjligt att veta vad som har hänt, och när och hur mycket som beror på tandläkaren eller om det rent av varit värre utan denna.
Det låter väldigt märkligt. Jag menar, såg inte hästägaren hur hästen såg ut i munnen under dessa två år? Nja, det är någonting som inte stämmer med artikeln.
 
En kompis till mig hade ut en "tandläkare" till sin häst för flera år sedan, flera i stallet använde samma kille som skulle vara så fantastisk. Utlänning med utländsk "tandläkarutbildning". Hon var nöjd efteråt medan jag hade rysningar. Hästen tappade hullet för den hade så ont i munnen efter "behandlingen" att han hade svårt att äta, helt normalt tydligen. Det var tydligen inte ovanligt när en häst hade så mycket problem som han hade haft. :crazy: :nailbiting:

Jag har aldrig haft något problem med mina hästar efter de varit hos tandläkare, de har ätit med samma goda aptit efter som före behandlingarna.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Hästens liv fick inte att rädda. ... Källa / Läs mer: https://www.tidningenridsport.se/hast-halkade-ner-for-slant-fick-avlivas/
Svar
0
· Visningar
571
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Jeanette Jussila skulle leda in sina hästar till stallet inför tolvslaget. Då smäller en tidig raket – och fölet Deena skenade ner i ett...
Svar
1
· Visningar
929
Senast: Mia_R
·
  • Artikel
Hästnyheter En häst blev under måndagseftermiddagen påkörd av en personbil i Ljungby. Ingen människa skadades i olyckan, men hästen behövde avlivas...
Svar
0
· Visningar
445
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En personbil och en lösspringande häst kolliderade på Smyge Strandväg på tisdagseftermiddagen. Hästen skadades så svårt att den fick...
Svar
0
· Visningar
438
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Eurovision Song Contest 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Kämpa på

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp