tyngre skor i fram?

Linisen

Trådstartare
Jag har suttit och funderat på det här... får man tävla med 10mm skor i fram och 8 mm i bak? Då blir ju skorna i fram tyngre....

/Lina

Sv: tyngre skor i fram?

Tävlar du FIPO får du det! Hela idén med 10 mm: s skor fram är att de skal vara tyngre!

/Malin

Jo jag vet att dom blir tyngre... men jag trodde förut att man skulle ha samma tyngd runt om... men nu vet jag och är tacksam för svaret!!! /Lina

tänk på att du måste ha samma matrial i skorna runt om.. har sett ryttare blivit diskade pga olika matrial på fram - och bakben, tex aluminium skor bak o stål fram.. men du kan som sagt ha olika strl.

Samma material har jag runt om iaf... så då bör det inte vara några problem!! tacksam för alla svar!!! /Lina

Liknande trådar

Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 228
Senast: TinyWiny
·
Fritid Jag ska för första gången vandra i Alperna, denna gång blir det i Cervinia, Italien :banana:. Ser så fram emot det! Jag har tidigare...
Svar
10
· Visningar
667
Senast: lil-sis
·
Hästvård Hej, Min häst har lite sådär hovkvalite just nu och jag är lite rädd att jag kommer behöva sömma om några sömmar innan nästa skoning...
Svar
2
· Visningar
415
Senast: Tsaren
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
3 011
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka