tysk martingal

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tysk martingal

hittade bättre bild.... Man behöver kanske inte ha ett stångbett precis men man ser funktionen.
image004.jpg

åsikter och tankar?

Liknar thiedemantygeln lite tycker jag. Samma funktion liksom.

Ser ut sdom en thiedemantygel. Använde jag flitigt innan jag började lära mig rida såpass korrekt att jag inte längre behövde den...

Tycker också den likanr en thiedemantgel!!:)

Funkar som en graman med den nackdelen att man inte kan ge efter på den.
Vilket iofs kan vara en fördel också, då man inte kan ta mer i den än vad den är spänd...:angel:

Men en graman tycker jag är bättre.

Thidemantygeln tycker jag är ganska värdelös. Ska man använda en inspänningstygel så tycker jag att graman är ett mkt bättre alternativ.

Den är bra i och med att man inte kan dra lika mkt som med en graman, men man kan heller inte ge efter...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par... 2
Svar
33
· Visningar
1 270
Senast: Sirap
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under söndagen avgjordes den trestjärniga nationshoppningen i tyska Mannheim. Efter två omgångar var det värdnationen Tyskland som stod...
Svar
0
· Visningar
55
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 098
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två regerande olympiska mästare samt en SWB-häst finns med när det tyska ridsportförbundet presenterar nästa års landslag – eller...
Svar
0
· Visningar
71
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka