Ullfilt---->ulltäcke??

MalanMjöl

Trådstartare
Har haft storstädning i tvättstugan här hemma och jag fann två svarta ulltfiltar från ikea.. :d Tror ni det skulle funka att sy om dom till ett ulltäcke? :idea: :crazy: Med någon snygg passpoal till eftersom hästen i sig är svart.. Ska ha det till tävling i så fall..

Tror ni att det kan bli snyggt? Eller det är helt fel..:confused:

Har visserligen inte frågat mamma än så det är inte säkert jag får ta de iof.... :angel: ;)

Sv: Ullfilt---->ulltäcke??

Testa kan man alltid göra! Kolla bara så filtarna räcker till! Tråkigt om det fattas en bit eller nått på slutet..!

Passpoalfärgen kan du ha två olika som du lägger jämte varandra, eller varför inte "rep", sånt som finns på schabrak, silver/creme/guld eller nått!=) Kolla i en välsorterad tygaffär, där finns även spännen o dylikt.

Att sy om funkar säkert.

Däremot kan det bli problem att använda. Filtar avsedda att ha i soffor mm kan vara för lösa i strukturen för att funka riktigt bra som täcke, allt fastnar, spån, hö osv. Men är det en kompakt yta och den är ordentligt tät, så kan det säkert funka.

Svart med passpoal kan bli skitsnyggt (jag är svartoman :angel: ), någon klar färg kanske, eller guld?

/Ida

Svarar båda: De kändes ganska täta men som sagt spån kommer att fastna som tusan för dom var ganska "luddiga" det var främst det som fick mig att tveka, men om det blir nått så kommer det att användas vid tävling så då ska hon förhoppningsvis inte rulla sig.... ;)
Tack för tipsen om passpoal! :bow: Guld skulle vatt snyggt eftersom hon har "guldig" tävlingsgrimma.. Eller vit för det funkar ju till det mesta. *funderar* Ja det får blir ett långsiktigt projekt d här.. OM jag nu får använda filtarna... :angel: Föresten, kan man köpa såna "täckesspännen" i tygaffärer med?

min mormor sydde ett ulltäcke till min ponny av två gammla arme filtar blev hur bra som helst

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 077
Senast: Blyger
·
Hundträning Hej! Här kommer ännu en tråd om ensamhetsträning :angel: Har en snart 6 månader gammal valp av vallhundsras som jag ensamhetstränar för...
Svar
14
· Visningar
3 544
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 861
Senast: QueenLilith
·
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter... 2
Svar
34
· Visningar
4 541
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka