underhåll

• Övr. Barn
  • Trådstartare Trådstartare katjaaa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 824
K

katjaaa

Hur kommer man överens om underhåll? Jag vet att det finns ett lägstabelopp på fk´s hemsida, men om man ska försöka diskutera fram ett underhåll tillsammans, hur gör man? Skriver man upp varje månad vad barnet kostar i blöjor, kläder etc. och vad gör man när barnet blir större och kostar mer isf. Eller gissar man bara på ett ungefär vad barnet kostar? Hur har ni gjort? Eller har ni låtit fk räkna ut hur mycket underhåll man ska betala (har för mig att de kan göra det?) Jag måste ta upp frågan med mitt ex och vill förbereda mig innan jag talar med honom...

Sv: underhåll

Min arbetskamrat fick ingen som helst hjälp av FK att räkna ut något belopp.
Jag hittade en beräkningsmall däremot åt henne(via kommunens hemsida har jag för mig)
Givetvis vägrade hennes X att betala så mycket, utan ville bara betala minimbeloppet (1280 kr räcker ju lång till en 17 årig hockeyspelande grabb som bor heltid *ironi*).
Hon frågade då FK som svarade att ville hon få ut mer var hon själv tvungen gå till tingsrätten.
De tjafsade så länge att grabben hann fylla 18 och då hade sonen fått gått till rätten för att få ut några pengar av pappa och det ville hon inte utsätta honom för.

Sv: underhåll

nu vet jag att barn kostar skjortan, men det är inte meningen det är meningen mamman ska lägga lika mkt pengar som pappan på barnet + barnbidraget.:angel:

men jag kostade nog mer än så ett tag:angel:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 717
Övr. Barn Nu har topplocket gått här och jag behöver er hjälp och reda i om jag är orimlig eller inte. I början av mars gick ett pingisrack... 2
Svar
28
· Visningar
2 934
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 381
Senast: Johanna1988
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 377
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka