Bukefalos 28 år!

Underlig fråga och lite rashjälp...

Sv: Underlig fråga och lite rashjälp...

Om inte tikägaren vet vad det är för pappa till valparna är det inte alls konstigt att dom ser olika ut.

Det behöver inte betyda att det finns 2 pappor, utan bara att den är ganska olik tiken :) !
 
Sv: Underlig fråga och lite rashjälp...

Jo till just din valp har jag förstått att ni inte vet. Men vet ni inte alls vem som är far till dom andra i kullen, om det skulle vara två då?
 
Sv: Underlig fråga och lite rashjälp...

Nej.......inte en aning.
Har idag pratat med min vet. och hon har tittat på valparna förut och ska även chippa och besiktiga dom i morgon och antingen är det så att pappan kan ha gener i sig som kommer från dens föräldrar osv. som kan ha slått igenom, alltså med mindre hundras.
Eller så har hon hjärtfel :crazy: vilket vi givetvis hoppas på hon inte har eller för lite tillväxthormon. Eller 2 olika pappor till kullen.

Hon kommer i alla fall inte bli stor oavsett vilket utav det.

Så håll tummarna på att allt går bra i morgon.
 
Sv: Underlig fråga och lite rashjälp...

*kl*

Jaha...mina värsta farhågor har nu besannats...min lilla bebis har ett litet blåsljud på hjärtats vänstra sida.
Troligtvis inget som kommer påverka henne och heller inte sagt att det är därför hon är så liten.

I vilket fall som helst så är tid bokad för ultraljud på djursjukhus för att kolla upp hur allt står till.
Jag hoppas innerligt att det bara är litet, litet...:cry:
 
Sv: Underlig fråga och lite rashjälp...

Det behöver inte vara något alls, så ta inte ut något i förskott! Min hund hade ett blåsljud på hjärtat i slutet av juni, en månad senare var det borta.
 
Sv: Underlig fråga och lite rashjälp...

Jag har läst lite nu om blåsljud (tidigare trådar här på buke) och vad jag förstått så är det inte helt ovanligt på valpar.
Jag har också förstått att de kan leva med det utan problem.

Vi har nu beslutat oss för att vänta lite med ultraljudet tills nästa vaccination då vår vetrinär ska lyssna på henne igen. Hörs det fortfarande så blir det ultraljud förstås.
 
Sv: Underlig fråga och lite rashjälp...

Tycker nog det ser ut som en border collie valp, och storleken kan ju bero på något fel tyvärr. Vad ser dom andra valparna ut som då?
 
Sv: Underlig fråga och lite rashjälp...

här är en söt liten valpbild på en ren BC
2007-03-25%20014.jpg
 

Liknande trådar

C
Övr. Hund Hej, Jag brukar komma in hit ofta och ta del av gamla diskussioner och har lärt mig en hel del, tack för det! Dock har jag en...
Svar
2
· Visningar
1 147

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp