Bukefalos 28 år!

Undersköterskans lön!

_carmenzita_

Trådstartare
På torsdag ska jag på intervju på ett företag som fungerar som en vårdcentral, fast privat alltså. De har bett mig komma efter att ha läst CV:n, detta eftersom jag lämnade en intresseanmälan förra våren.
Jag jobbar idag i primärvården, med samma yrke, på en vårdcentral och då främst med provtagning men även alla övriga sysslor.

Vad tjänar ni andra uskor? Det måste ju finnas fler uskor på buke och det behöver inte bara vara svar från de inom prmärvården/privata hälsosektorn.
Mina kollegor inom hemtjänsten ligger på ca 23'000 i grundlän, är det rimligt att begära 25 och vara beredd på att gå ner lite, givande och tagande?
Primärvården (alltså landstinget i botten) betalar mig nu 21'000 och jag vet att jag ligger rätt lågt.
Tips!!!
 
Sv: Undersköterskans lön!

Jag har nyligen fått nytt jobb som undersköterska inom hemtjänsten i grannkommunen och blev erbjuden 23 000. På mitt förra jobb (samma yrke, i min hemkommun) hade jag drygt 20 000.

När det kommer till lön och löneanspråk är jag verkligen helt nollad så jag har tyvärr inget vettigt att komma med men spontant känner jag att begär mer än vad du tror du kan få, så kanske du hamnar på en vettig nivå :)
 
Sv: Undersköterskans lön!

Fast det svaret är ju ändå vägledande :)
Oavsett om man jobbar ute eller på en VC som uska så ska ju inte lönen skilja så mycket tycker jag.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Matskålar utan nickel
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp