Undertäcke eller stalltäcke?

sassymaddan

Trådstartare
vad skulle ni valt att köpa?

ska ha ett 300 grams undertäcke ELLER 300 grams stalltäcke under ett 100grams skaltäcke!

vad är bäst?

jag tycker ju att man har mer användning av ett stalltäcke än undertäcket, för egentligen har de samma funktion!

va skulle ni ha valt?:)

Sv: Undertäcke eller stalltäcke?

Sitter undertäcket fast i skaltäcket eller ligger det "löst" på hästen? Personligen gillar jag inte dubbla täcken, så om undertäcket fästs i skaltäcket så hade jag föredragit det framför stalltäcke. Eller köpt ett 400 g utetäcke istället.

Sv: Undertäcke eller stalltäcke?

300 g utetäcke över innetäcke om hästen ska ha 100 g inne.

Det är så stor värmeskillnad inne & ute så 100g skulle knappt märkas om hästen stog med 300 inne.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
202
Senast: Shixle
·
Utrustning Vi behöver en tråd här också! Vad hoppas ni fynda? Jag ska till SIHS och hoppas göra något fynd på mässa även om jag egentligen inte... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 579
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 434
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 523

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Artfex S

Hästrelaterat

Tillbaka