Bukefalos 28 år!

Undulater vs kanariefåglar....eller någon annan kanske?

Sv: Undulater vs kanariefåglar....eller någon annan kanske?

Det jag tycker är dåligt, jag anser att man som personal är skyldig att upplysa köparen om vad som behövs, att inte sälja exvis fiskar som inte går ihop med varandra, informera om att det är stimlevande eller flocklevande och att de behöver vara minst två för att trivas. :(
 
Sv: Undulater vs kanariefåglar....eller någon annan kanske?

Det jag tycker är dåligt, jag anser att man som personal är skyldig att upplysa köparen om vad som behövs, att inte sälja exvis fiskar som inte går ihop med varandra, informera om att det är stimlevande eller flocklevande och att de behöver vara minst två för att trivas. :(

Jo, men då kan jag som jobbat i zooaffär i 15 år berätta om den krassa verkligheten. Den där en enormt stort del av de som ska köpa djur eller frågar om djur, inte är så jäkla intresserade av vad djuren behöver eller vad de mår bra av. Står man på sig blir de i regel sura.
 
Sv: Undulater vs kanariefåglar....eller någon annan kanske?

Om jag fick tio öre, TIO ÖRE, för varje diskussion jag har haft som gått ut på att man inte kan blanda vilka fiskar som helst bara för att man;
1, vill.
2, har en kompis som gjort det.
3, har gjort det förut och det gick bra tills dom dog.
4, gillar fina färger.
5, vill ha coola annorlunda fiskar.
6, gaaaaaaah.......så vore jag miljonär nu.

"Jaha, men då köper jag dem på "konkurrerande affär" för där säger de att det går!"
 
Sv: Undulater vs kanariefåglar....eller någon annan kanske?

Plågade sköldpaddor i ett akvarium i sverige är ingenting mot hur det är här. Finns mkt lekparker med dammar. Där tömmer man vattendjur man inte vill ha, typ ödlor, sköldpaddor, fiskar etc. Under den "kalla" årstiden har ju djuren det mysigt, men när värmen kommer avdusntar vattnet och man fyller inte på det. I slutet av varmsäsongen är det kanske 0,5 cm högt vatten, skitäckligt vatten där det ligger halvtorra vattenvarelser och plaskar i dödskrampt.... Varje år samma sak...I en lekpark full med barn.......
Spanien är INTE fantastiskt.
 
Sv: Undulater vs kanariefåglar....eller någon annan kanske?

:cry: Man bli bara ledsen.

De tropiska djur som släpps ut här brukar ju dö under vintern. Men jag vet att det i ex Slottskogen i Göteborg varit problem med skölpaddor som dumpats och bara blivit fler och fler. Även ormar, sköldpaddor, och andra djur som lämnats utanför Universeum, som har en tropisk avdelning.

Det är säkerligen samma problem i alla andra städer. Men man blir ju ledsen, varför springa iväg och skaffa djur som man inte vill ha. :mad:
 
Sv: Undulater vs kanariefåglar....eller någon annan kanske?

Det är kul, ballt och häftigt i början, sen blir det tråkigt och jobbigt, de växer och kräver mer utrymme och skötsel och sen är det enklare att bara slänga ut dem i en park och glömma bort att de funnits, tills man läser om det i tidningen och kanske skäms en kort sekund i bästa fall. :devil:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp