ung isläning som älskar att hoppa

• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare hoppning_95
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 953
H

hoppning_95

Hej
min kompis rider en 6 årig islandshäst på sitt land som älskar att hoppa... hon har inte en riktig gallop så ofta men funjkar ibland. hon rids ca varje helg o lov. Och e därför inte så bra i kondition. jag undrar om ni har några bra övningar till henne........:)

Sv: ung isläning som älskar att hoppa

galoppen kan man öva i uppförs backar,jag tycker det är lättare att fatta galopp då.man kan ju inte hålla på så länge eftersom hästen inte får tröttna.

Hej
min kompis rider en 6 årig islandshäst på sitt land som älskar att hoppa... hon har inte en riktig gallop så ofta men funjkar ibland. hon rids ca varje helg o lov. Och e därför inte så bra i kondition. jag undrar om ni har några bra övningar till henne........:)

Om det är galoppen du vill träna, så är det galoppfattningarna ni ska träna på. Det är dom som stärker galoppen och inte hur länge man galopperar :)

Rids hästen oregelbundet gäller det att ta det varligt, om inte hage och hästkompisar underhåller kondis etc. Risken för överansträngning/ skador är annars stor.

För bärighet är det klassiska dressyrövningar (öppna, sluta etc) som behövs. Och mycket träning innan det hoppas, tyvärr.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
3 957
Senast: lirco11
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 686
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 567
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 387
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka