Unghäststjärna död

(Travronden)
Brutus_Sund_heat_3.jpg
Brutus Sund skadade sig så illa i hagen igår att hans liv inte gick att rädda. - Jag tror fortfarande inte att det är sant, säger en nedstämd Petri Salmela.

Läs mer...
 
Sv: Unghäststjärna död

Fy vad tråkigt.

Rip Brutus Sund.

Tänker oxå på hans skötare på söderby, som fanns vid hans sida när han tog sina främsta meriter.

Man ska vara glad så länge man slipper vara en av dom närmsta inblandade när något sådant händer.

Tröstkramar till alla i hästens krets.
 
Sv: Unghäststjärna död

Lider med de inblandade... :cry:
Skickar en bamsekram till skötaren som fanns vid hans sida hela tiden :bow:
 
Sv: Unghäststjärna död

............
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Unghäststjärna död

Stackars häst.. :cry: Jag förlorade själv min häst för några veckor sen av samma orsak så jag vet hur ont stackarn hade... :cry:
Min hade troligvis busat till det, landat illa o krossat kotbenet.. det var helt av från kotleden, bara huden höll kotan kvar...:o:(

Skickar en stor hög med styrkekramar till hans skötare som stannade vid hans sida, jag vet hur tungt du hade det.. :bow:
Skulle inte ens önska min värsta fiende att behöva stå vid hästens sida o se/känna den oerhörda smärta som hästen fick genomlida sin sista tid i livet..... :(

Nu var min häst inte värd lika mkt ekonomiskt som denna travare så jag avlivade omedelbart för att minimera hans lidande så fort/mkt jag kunde.... Det var oerhört jobbigt att behöva se honom lida den tid det tog för jourhavande veterinär att ta sig ut... :cry: att som i detta fall behöva dra ut på det under ännu längre tid, eftersom det rörde sig om en mkt värdefull häst, måste varit ett rent h*lvete för både häst o skötare.. :(

RIP Brutus sund
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Hästen Global Diplomacy sprang in Västerbo Lookhigh inför starten av lopp 4 på Vaggeryd. Global Diplomacy kom lös och skadade sig så...
Svar
0
· Visningar
726
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Dubble V75-vinnaren Tattoo Avenger skadade sig. Men efter operationen gick hans liv inte att rädda. – Själva operationen gick bra men...
Svar
0
· Visningar
313
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 547
Senast: miumiu
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag vet att endel inte tycker att man ska prata om religion. Men jag bara vill få ut lite tankar om allt. Men som nog alla har sett så...
Svar
5
· Visningar
783
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp