"unghäst" överben?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Fladde
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 227
F

Fladde

Varför får hästen "unghäst" överben ock kan det skapa problem i framtiden för hästen om den ska användas för hoppning?
På hästen i fråga sitter det på insidan på höger fram.

Sv: "unghäst" överben?

Min har ett jätte stort överben på insidan som han fick som unghäst. Det har aldrig varit något problem med det mer än skönhetsfel. Min fick det av ett slag .

Sv: "unghäst" överben?

det blir ofta överben just där..

är de inte "i vägen" för senor etc. är det oerhört ovanligt att det blir problem, så länge de är färdigväxta och inaktiva dvs.
belastningsöverben kan man säga är ärr från benhinneinflammation, så du kan andas ut om överbenet är fast och svalt.

Liknande trådar

Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 318
Senast: MayGrace
·
Hästvård Hittat tillbaka till bukefalos som man en gång i tiden hängde på både i tonåren och vuxen och hittat tillbaka på grund av att jag tycker...
Svar
1
· Visningar
378
Senast: Elo
·
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 154
Senast: Freazer
·
Hästvård Hästen står med stort bandage som kombinerats med en gipsskena på framsidan benet. Gipsskenan går in under hovens tådel och följer benet... 2
Svar
25
· Visningar
1 673
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka