• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Fantazie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 758
F

Fantazie

Måste jag starta avd. B om jag har en 6-åring som aldrig tidigare är startad en "riktig" hopptävling. Bara CR. Vad krävs isf. för att han ska få gå i avd. A sen?

Sv: Unghäst?

Ja, det måste du. När hästen gått felfritt två ggr i avd B så får den starta i avd A på den höjden (elelr den lägre av de felfria höjderna om det är olika höjd)

Hade din häst varit 4 eller 5 så hade du fått vänta tills den gjort 2 felfria ritter som 6-åring.

För ponny gäller samma regler, men dessutom måste de felfria ritterna ha gjorts med samma ryttare som ska starta avd A.

Liknande trådar

Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
988
Senast: fio
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
1 039
Senast: Blyger
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
748
Småbarn Vad ska era barn få för kalendrar i år? Jag vägrar Nissedörr som kräver engagemang. Men vill ha lite extra december mys. 3,5åring som...
Svar
16
· Visningar
963
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S