Ungponny...hur stor tror ni hon blir?

Grängesberg

Trådstartare
Jag har ett 3 årigt ponnysto av okänd dokumenterad ras.
Jag har dock vart med sedan födseln av henne så jag vet att mamman är en Irländsk import, förmodligen en liten connemara. Mamman är ca 133 cm och ganska grov.

Pappa vet vi inte vem det är, även om vi misstänker att min klapphingst är den skyldige. Dom stod tillsammans på Irland innan dom åkte till Sverige. Han är en grov D-ponny.

Ungstoet är väldigt lika min klapphingst i beteendet och rörelsemönstret. Dock så är han skimmel liksom hennes mamma.
Ungstoet är svart med lite vita hårstrån. Hon blir dock ingen skimmel.

Jag undrar lite över hur stor ni kunnig gissar att hon kommer bli. Hon var i februari ca 127 cm, nu är hon 135 cm.
Hon är även byggd på ett märkligt sätt. Tänk er en liten späd welshframdel på en russbakdel. Mage och häck är riktigt stora.

Hon är tyvärr väldigt trång i bringan. Hoppas på att hon breddar sig även där.

Sv: Ungponny...hur stor tror ni hon blir?

en Späd welshframdel?? vilken welsh har du sett då??
Det låter som en engelsk showponny som varit i farten...

är hon 135 nu som 3-åring kan du nog bara hoppas på ett par-tre cm till "enligt statistiken" :D

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ungponny...hur stor tror ni hon blir?

Jag jämförde nog mest med min egen gamla welsh.. Som jag hade som barn. En Vallrum ponny e:Roman Fidel.

Men han var nog lite bredare mellan frambenen än denna yngling. Hon har också ett huvud som påminner om min gamla welsh..

Då hoppas jag att jag frångår statistiken och att hon klämmer till med några cm extra. :)

Liknande trådar

Ridning Har sett att flera andra årtal har egna trådar. Så varför inte skapa en tråd för våra 02or då?! För jag kan väl knappast vara den enda...
Svar
5
· Visningar
1 429
Senast: fio
·
Utrustning Så, nu fick jag ut min frustration inför den stundande tränings/tävlingssäsongen. Min häst ser totalt hemsk ut i manen. Jag har testat... 2
Svar
38
· Visningar
5 266
Hästvård Är lite osäker på vart jag ska lägga denna tråd, så blir det fel får ni ursäkta. Jag har lite funderingar ang min sjukling till...
Svar
14
· Visningar
924
Senast: sissu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Septisk artrit
  • WE-tråden