Bukefalos 28 år!

Ungponny i Avd A.

Bonita4

Trådstartare
Jag har en ungponny som fyller 6 nästa år. Då får man ju tävla i avd A om man har ridit två felfria rundor i den klassen. Men om man har ridit två felfria i LC och LB, får man fortfarande inte hoppa ner ett snäpp och rida LD i avd A även om man inte ridit nån felfri i den?

Eller om man ridit LD + 5 felfritt, räknas det som vanlig LD?

Sen har jag en fråga till, om man ska hoppa en LD och en LC på en tävling och man har ridit två felfria LD och alltså får tävla avd A där men bara en felfri LC, måste man tävla i avd B i LD då också iallafall?
 
Sv: Ungponny i Avd A.

LD+5 räknas som LD, du får lov att rida avd A i LD och avd B i LC men aldrig tvärtom
 
Sv: Ungponny i Avd A.

Utdrag ur TR III

Häst som tidigare under tävlingsdagen
startat i avd B får inte starta i avd A.
Du får inte rida avd B i t.ex. 0,90 och sedan rida avd A i 1,00m men omvänt går bra.
 
Sv: Ungponny i Avd A.

Det måste man ju få, för man kanske har hoppat 2 felfria LC och startar då LC i avd A, men LB i avd B :)
 
Sv: Ungponny i Avd A.

Men om man har ridit två felfria i LC och LB, får man fortfarande inte hoppa ner ett snäpp och rida LD i avd A även om man inte ridit nån felfri i den?

Om du exempelvis har ridit två felfria LB avd.B så gäller klasserna under det(LD,LC) som avklarade, eftersom det är lägre höjder.
 
Sv: Ungponny i Avd A.

Är det så? Vad praktiskt :)

Så nu ser vi om jag förstått allt rätt, om jag har hoppat 2 felfria LC men inte 2 felfria LB, då får jag alltså tävla LC i avd A och LB i avd B på samma tävling?

Vem är det egentligen som kontrollerar om ponnyn gått felfritt? :confused:
 
Sv: Ungponny i Avd A.

Precis så, det går bra.
Egentligen är det väl ingen som kontrollerar, jag har aldrig varit med om det i alla fall. Man får hålla reda på det själv, att ha två felfria hoppkval i den klassen. Men om det skulle vara någon som var intresserad kan man ju visa i resultaten på klubbarnas hemsida till exempel :)
Man kan ju säkert fuska men det är ju inte värt det på något sätt, tycker jag. Eftersom det bara gäller ett år, när ponnyn är 6 år, så har man ju ändå god tid på sig att tävla i framtiden, man kan vänta om man inte hinner kvala :) Och dessutom är det ju som en liten utmaning för sin lilla ungponny :)
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 426
Senast: zarmino
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 184
Senast: Cambrie
·
L
  • Artikel
Dagbok Innan jag skriver dethär så vill jag förklara en sak. Och det är att endel kanske kommer tro att dethär är nåt som jag har be stämt NU...
Svar
8
· Visningar
1 170
Senast: LiviaFilippa
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 451
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp