Upp till vilken ålder tävlar man i unghästklass??

Sv: Upp till vilken ålder tävlar man i unghästklass??

tom dom e 6.

Till dom är 6 år.

Men har 6åringen gått tex. två 110 felfritt får han starta 110 "vanlig klass" Men dom måste ha gått två felfria, och det gäller då bara den klassen.

*lite rörigt sådär :angel:*

4 och 5 åriga hästar får bara gå unghästklasser. Det finns även regler för hur höga klasser de får gå. 6åriga hästar måste kvala för att gå vanliga klasser. om du tex nollar en 90cm klass och en 100 cm klass får du rida 90cm klasserna som vanligt.

För att få rida riktig klass ska du nolla två runder av samma klass som du vill starta eller högre

jag antog att du menade hoppning..

Det här gäller väll också ponny? Min kompis B-ponny (6 år) har gått fler felfria LD och en eller två felfria LC, få han då tävla "vanligt" i LD? Isåfall, behöver man göra något innan man anmäler eller är det bara att anmäla i avdelning A?

Ja, då får han gå Avd A i LD. Det är bara att anmäla som vanligt, eftersom att han är 6 så får man välja själv förutsett att hästen/ponnyn gått 2 felfria Avd B i klassen man ska rida eller högre.

Ett sto som har fölat tidigt får tävla unghästklass upp till dom är 7 år. eftersom dom har missat lite utbildningstid.

ja delvis, bara i championat o breeders..o bara om dom fått föl som 3 o 4åring.. alltså inga 7årig fölston i avd B på vanlig tävling.

ja delvis, bara i championat o breeders..o bara om dom fått föl som 3 o 4åring.. alltså inga 7årig fölston i avd B på vanlig tävling.

Är du säker på det? Jag har för mig att man får rida 7-åriga fölston i avdelning B på vanliga tävlingar. Har inte TR här nu så jag kan inte kolla, det ligger kvar hemma.

I TR står det iaf att 7 åringa ston som har haft föl får starta avd B. Men det kanske står fel??

Fast det gäller väl bara de ston som ska kvala till falsterbo/breeders... Fast jag kan ha fel, tävlar inte så mycket nuförtiden.

Liknande trådar

Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
988
Senast: fio
·
Dressyr Jag funderar på att köpa en häst för att börja tävla dressyr. Äger just nu en Holsteiner som är sjukt fin i dressyren, men går tyvärr på... 2
Svar
30
· Visningar
2 079
Senast: cili
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
742
Senast: MiniLi
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
590
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka