Uppdatering ang. min erlichioshäst *glad matte*!

M

majja22

För er som har hängt med så har vi ju haft det jobbigt hon och jag sedan okt-02.
Runthoppande hältor, ryggproblem, nästan utdömd pga misstänkt skelettskada,fått konsterat Kissing Spine,veterinärer som kliat sig i huvudet när de sett hennes konstiga rörelse/hältmönster, ett antal röntgen av ben/rygg, en artroskopi där inget hittades,erlichiosbehandling, 18 vetbesök och 51400:- i vet. kostnader varav 26400:- ur egen ficka(ekonomin körd i botten), samt en matte med trötta händer efter all sjukgymnastik/massage och en matte som har fällt tusentals tårar denna period, jaa - det verkar ju som om vi får våran belöning nu!


Efter Erlichiosbeh. i september så har det bara gått framåt, om än långsamt. Under hösten kändes hon stel och var ovillig till att röra sig vissa dagar, det kändes rätt hopplöst ett tag. Gav örter i form av MSM samt Hiltons Reflex som innehåller bla djävulsklorot i en månads tid under vintern för att få bort den där sista stelheten. Och det verkar ha gjort susen!
Har endast tömkört rakt fram/promenerat/klättrat sedan sep. så hon får upp muskler igen, innan jag rider igång.
I lördags SATT jag på henne utanför stallet för första gången på mycket länge *busigt* :banana:, vilken känsla!! (behövs ju inte mycket nuförtiden för att man ska bli glad :angel:). Matte lycklig, hästen mycket förvånad, men lycklig!

Nåväl! Hade veterinären ute i dag, min tottis var i stort sett ua :banana: :banana: :rofl:
Rörde sig klockrent vid longeringsprov, inga anmärkningar rygg/länd!! Det enda som hittades var ett par muskelknutar i bogen!
Sååååå, nu ska jag börja rida igång henne lite försiktigt, men först ska en kiropraktor komma och känna igenom henne. Men sen :cool:

Vet inte vad jag vill med detta inlägg egentligen, antagligen bara skriva av mig, jag är sååååå GLAD !Och jag är så STOLT över min vackra gumma som tagit sig igenom detta, en konvalecens på 16 månader med humöret på topp! :love: :love:
Nu hoppas jag bara att det går vägen fortsättningsvis också :crazy:
 
TACK! :bow: :bow: :bow:
Hoppas det går bra för er också, jag har läst din tråd.. Jag håller alla tummarna för er, ni har haft nog nu!
 
Hej igen och stort GRATTIS !
Håller tummarna för att det ska fortsätta att gå bra....
Min ehrlichios häst har nu vilat i 5 veckor med "syntetiskt tuppkam" injektioner 1ggr/veckan, echinachea och djävulsklorot. Han är mycket piggare och bättre i steget dock fortfarande oren höger bak. Red idag för första gången på de här 5 veckorna. Hästen kändes pigg och mjuk.... :)
Mvh Aker
 
Tackar! :bump:
Vad härligt för dig att få rida igen, det måste ha känts underbart!!Hoppas hoppas HOPPAS det går bra för er fortsättningsvis också, det vore väl underbart om vi alla fick ordning på våra hästar! Håller tummarna *hårt*

Jag är så ridsugen så jag håller på att smälla av, sist jag och min häst tog en galopp var i början av okt-02. TÄNK om vi kan göra det igen framåt sommaren...*drömmer mig bort*
Samtidigt får jag ju vara beredd på att hon kan bli knackig igen ....
Men just NU är jag mer lättad och gladare än på länge, och den känslan vill jag ha kvar.Länge ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp