Uppdatering av nya fullblodet (som inte är så nytt längre)

SofiaOfSweden

Trådstartare
För ca 1 år sedan lade jag upp en tråd om en häst Itsatwister som jag velade länge på om jag skulle köpa eller inte (http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=861413&highlight=itsatwister). Lovade att komma med update och här kommer det, lite sent kanske men äh ;)

Nu gick jag och köpte honom efter en andra provridning samt lång betänketid trots att han bara var 3 år och nästan lite för känslig, och jag har inte ångrat mig en dag sedan dess (förutom gångerna jag dunsat i backen efter en serie jämfotahopp och bockningar:cool: ).

Har aldrig suttit på en bättre häst, oerhört klok, lättlärd och gör allt för sin ryttare. Han vill verkligen vara duktig och bäst. Jag har försökt ta det så lugnt som möjligt med träningen för att inte förstöra hans inlärningsglädje men ganska snabbt gick han om 04: orna i utbildningsstegen, efter två pass rättare sagt..

Debuterade en LC på KM i helgen, hamnade två placeringar utanför rosett. Lite stissig på framridningen men så fort vi kom in på banan så visste han vad som gällde och var helt stencool. Har aldrig upplevt en sådan koncentration på en häst tidigare, så det var en mäktig känsla! Domaren öste beröm efteråt när hon fick reda på att han bara var 4 år, särskilt också när jag sa att han är en fd galoppör från Täby så där krossade jag nog en hel del fördomar kan jag säga ;)

Det känns verkligen kanonbra, jag visste att han var bra men jag hade ingen som helst aning om att han var bra! Så tack till er som peppade på att provrida en gång till och tänka över det, bästa köp jag gjort hittills i livet. Blev kanske lite skrytvarning på tråden men jag är så oerhört glad och stolt över den här hästen att jag bara måste visa det :D
 
Sv: Uppdatering av nya fullblodet (som inte är så nytt längre)

Grattis, vad kul :D Har du inga bilder att slänga upp? ;)
 
Sv: Uppdatering av nya fullblodet (som inte är så nytt längre)

Har tyvärr bara från i somras (som finns i visa-din-galoppör-tråden eller vad den heter) och han ser helt annorlunda ut idag. Ska dock försöka ta lite bilder nu i sommar, då han vuxit till sig så himla mycket. Idag flög han över 130 cm på löshoppningen så han har klättrat några steg uppåt sedan trådstarten ;)
 
Sv: Uppdatering av nya fullblodet (som inte är så nytt längre)

Det är väl härligt att få skryta och må bra när man gör sig förtjänt av det !
Önskar er en härlig sommar tillsammans !

Hej från Hambo
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp