Bukefalos 28 år!

Upphittad av Duva

AraSlei

Trådstartare
Ja, så är de..:p Vi har en duva som har flyttat in i stallet o han har bott där i 3 dar nu. Han har fått havre och korn och vatten, och verkar trivas ganska bra. Han har typ inte rört sig så mycke utanför stallet, men idag så flög han upp på ladugårdstaket, men han kom tillbaks sen. Han är ringmärkt, med två gröna ringar. På den ena står de S-87 03 30 och 03 står lodrätt. Ngn som vet om man kan spåra numrerna? Han är hyfsat tam, jag har hållt i honom 2 gånger. Vi har döpt honom till Jarl (:D), fast vi vet inte riktigt om det är en hona eller en hane.. Lägger upp en bild på honom, ni kanske kan se könet? Vad ska man göra med honom nu? Tänkt va coolt om nån säger att den har stallkatt, stallhund osv och vi bara : Vi har en stallduva.. :D

{d45bb530-3fb2-4d6e-8f47-54d10546b9f8}.jpg
 
Sv: Upphittad av Duva

Det verkar nog vara en brevduva.

Nummret betyder: S = Sverige, 87 = betäcknar klubben den tillhör, 03 = Årtalet, 30 = följnummer. ?!

enligt brevduveklubben. Ta kontakt med en sådan...dom vill nog veta vart den tagit vägen.
 
Sv: Upphittad av Duva

en som bodde 15-20 mil ifrån oss.. Så han har ju typ en bit kvar o flyga.. :p försökte ringa ägaren i förmiddags, men fick inte tag på honom..

Ingen som vet om det är en hane eller en hona?
 
Sv: Upphittad av Duva

*puttar upp* Än så länge bor Jarl kvar, fast ägaren vill ha tillbaka honom.. Vi funderar på att säga att katten åt upp honom.. :devil: :angel: lalalala
 
Sv: Upphittad av Duva

hihi det här påminner mig om den duvan jag o ett par kompisar hittade skadad för x-antal år sedan, är nog mer än 10 år sedan nu. Den bodde hos oss i stallet i säkerligen 2 veckor innan vi tog kontakt med en brevduvegubbe som kom och hämtade den :P
 
Sv: Upphittad av Duva

tufft! Vi har fått tag i duvans ägare, o han ville väldigt gärna ha tillbakls den, för enligt honom var det en mycket duktig (?) duva. Det tycker inte vi.. :D Han har flugit X antal mil åt fel håll.. :smirk:
 
Sv: Upphittad av Duva

Ja så särskilt duktig kan den då inte vara *S*

hmmm inte för att jag riktigt förstår vad man har brevduvor till, men det är säkert bra, eller är det bara en hobby, eller vad gör dom egentligen??
 
Sv: Upphittad av Duva

hum, typ tävlar med dom..:p Typ som vi har hästar.. En del har dom som hobby, andra till tävling..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp