Upphittad hund

Jocelyn

Trådstartare
Vad gör man? Jag vet att det har funnits trådar men just nu känner jag inte att jag har ngn större lust att söka..

Vi har ringt polisen och anmält att vi hittat en hund, och hon/han (ville inte pilla för mkt ligger och sover och vill inte "pilla" för mycket) kommer att få stanna här i natt om vi inte lyckas hitta ägaren.

Men som sagt, hjälp någon? (får man lägga ut en efterlysan här i forumet förresten, känns som att det är fler som kollar här..)

Sv: Upphittad hund

det är lag på att ha sin hund id-märkt, så försök kolla i öronen (ffa vänster) om den har tatuering eller ta den till polis/veterinär/uppfödare eller liknande som har en chipavläsare. Det borde vara det lättaste sättet att hitta ägaren på. Sa inte polisen nåt om det??

Jo, sorry det tänkte jag inte på att säga, är lite halvstressad just nu. Inga tatueringar, och vi åker in imornbitti om vi inte hör av någon ägare ikväll.

så här ser hunden ut iaf
29238348.jpg

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_35/29230000-29239999/640x480/29238348.jpg

Senast ändrad:

Ser att du har sthlm som ort så ta och kontakta hundstallet tror de har jour dygnet runt. Konstigt att polisen inte nämnde dem eftersom de sammarbetar..

Det var inte jag som pratade med polisen, så jag vet inte exakt vad som sas, men vi bestämde iaf att hunder skulle stanna här under natten om det inte var någon som hörde av sig till dem. Så de tyckte inte att det var någon idé att kontakta dem i nuläget iaf

Nu har det iaf löst sig, ägarna hörde av sig till polisen och Sally som hon hette blev hämtad för ett tag sen. Väldigt cool hund måste jag säga, hon lugna ner sig väldigt snabbt och la sig sedan och sussa i mitt rum. :)

När vår hund sprang bort (rymde :o) var det ett par som plockade upp henne. Hon var ute på en 90-väg och hoppade upp mot bilarna.

Vi ringde till polisen direkt vi upptäckte att jycken var borta och vi inte kunde hitta henne. Dock hänvisade den lokala polisen (Norrtälje) oss till Stockholm och sa att de höll i allt sånt.

När vi inte hört någonting på hela dagen (hunden försvann kl 1) ringde vi till vakthavande befäl klockan 10 och han hänvisade oss direkt till familjen som tagit upp vår hund och undrade varför vi inte hade ringt tidigare. Tydligen hade familjen ringt in redan när de fått in hunden i bilen men till Norrtäljepolisen, hade inte pratat med någon i Stockholm :grin:

Vi åkte i alla fall och hämtade henne på kvällen och hon blev helt vansinnig och sprang glädjevarv runt gården. Familjen som hittat henne tyckte att "ja det krävs väl knappast något mer för att bevisa att detta är er hund" :angel:

EDIT: Såg nu att allt löst sig, vad bra! :bow:

plockade upp en liten taxvalp en gång som sprang framför bilar.
Tog hem henne och ringde polisen, blev kopplad hit och dit och bestämdes att hon skulle till hundstall men då hörde ägaren av sig

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har just hittat hunden med stort H! Tyvärr bor den så klart i USA så det blir att importera. Är det någon som nyligen gjort det...
Svar
7
· Visningar
1 009
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 188
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Det känns som.om det dags för en ny presentations tråd av våra bukehundar då det känns som om det var ett tag sen sist! Bild... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 667
Senast: Ginne
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 597
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka