Uppsägning av försäkring!

Cado

Trådstartare
Jag är djupt besviken, rent ut sagt förbannad på mitt onämnda försäkringsbolag! :mad: Nu vill jag säga upp mina försäkringar (6 hästar, 4 hundar och div katter) men kan för mitt liv inte hitta rätt klausul... Kan man säga up en försäkring från det datum man själv väljer eller går det halv/helårsvis?

Vilket bolag har ni och är ni nöjda (letar nytt bolag givetvis)!

Sv: Uppsägning av försäkring!

Jag tror bara du kan säga upp försäkringen från den s.k. huvudförfallodagen om inte djuret avlidit förstås. Jag är rätt nöjd med mitt bolag men så är jag inte så kräsen heller. Höga självrisker har man väl var man än är :devil:

Du kan säga upp försäkringar från huvudförfallodagen. Däremot så kan du avtala om ny försäkring med annat bolag och så hjälper de dig att avsluta dina gamla försäkringar när det "är dags".

Jag har två olika bolag och tycker att båda är okej hittils. Det ena bolaget (det största) har jag haft i massor med år till olika djur utan problem.

Jag tror bara du kan säga upp försäkringen från den s.k. huvudförfallodagen om inte djuret avlidit förstås.
Inte ens då går det. När jag fick ut livpengarna för min häst var premien för tiden som var kvar till årsförfallodagen avdragen.

Dagen efter jag tecknat avtal med nytt försäkringsbolag, ringde jag det gamla (a....) bolaget och sa att jag ville säga upp försäkringen omedelbart för jag hittat ett bättre bolag. Det var inga problem, och jag fick tillbax de pengarna som jag betalt in för den tiden som var kvar.

Detta var iof för några år sedan, och har idag ett försäkringsbolag som jag är så nöjd med. Ett litet bolag som bara sträcker sig i länet. :D

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Har ju sett här att många är rädda för att köpa häst utan försäkring. Uppfödare är rädda för att sälja häst utan dolda fel försäkring... 3 4 5
Svar
98
· Visningar
10 736
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Jag vet inte säkert om den här tråden är där den bör vara, eller om jag kanske frågar något som jag inte får, men i så fall kan väl...
Svar
2
· Visningar
766
Senast: Bustino
·
Övr. Barn Hittade en gammal tråd jag skrivit, om strulet mellan mig och Li's pappa. Jag fick många fina råd av er och tänkte uppdatera er i hur...
Svar
4
· Visningar
1 421
C
Övr. Katt Hej, Kommer inom månaderna att skaffa en katt, för att vara mer precis en ragdoll, helst av färgen bicolour blå eller brun. Detta är...
Svar
12
· Visningar
2 864
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka